Plan Managerial 2015-2016

04.02.2016 00:53

PLAN MANAGERIAL

ŞCOALA  GIMNAZIALA  CĂNEŞTI

AN SCOLAR 2015-2016

 

 

Pornind de la prioritatile politicii educationale ale M.E.C.S.

§  Calitate

§  Descentralizare

§  Performanta

§  Eficienta

§  Standarde europene

§  Accesibilitatea la educatie

§  Învatare continua

§  Oferte educationale

§  Resurse umane calificate

§  Responsabilitate

 

Şcoala Gimnaziala Căneşti fundamenteaza si aplica politica educationala a MECS privind învatamântul preuniversitar. Pentru aceasta Şcoala Gimnazială Căneşti si-a stabilit obiectivele, pentru anul scolar 2015-2016, în concordanta cu prioritatile si strategia I.S.J , care decurg din priorităţile şi strategia Ministerului Educatiei și Cercetării Științifice pentru perioada 2015-2016, privind asigurarea calitatii si a accesului la educatie, al compatibilizarii cu cerintele de educatie si formare profesionala existente in Uniunea Europeana.

 

 

MISIUNEA

 

Toti actorii spatiului educational de la Scoala Gimnaziala Canesti isi canalizeaza eforturile pentru:

 

  • dezvoltarea preocuparii pentru educaţie şi formare permanentă în sensul promovării unui învăţământ modern, deschis şi flexibil, capabil să asigure accesul la toate nivelurile şi formele de învăţământ, din perspectiva formării abilităţilor şi competenţelor pentru realizarea succesului personal şi profesional, în contextul actual de stat membru al  Uniunii Europeane.
  • facilitarea comunicarii între administraţia locală şi unitatea  şcolară si promovarea unui dialog permanent, deschis şi flexibil între partenerii sociali şi educaţionali.
  • asigurarea aplicarii şi respectarii prevederilor legislaţiei şcolare şi legislaţiei muncii.
  • promovarea unui învăţământ deschis şi flexibil, capabil să asigure formarea abilităţilor şi competenţelor pentru realizarea succesului personal şi profesional, în contextul social actual.
  • dezvoltarea interesului pentru educaţia şi formarea permanentă printr-un învăţământ axat nu numai pe nevoile limitate ale unei profesiuni, ci şi pe disponibilitatea continuă pentru cunoaştere şi acţiune.

VIZIUNEA

 

Şcoala Gimnaziala Canesti este  o  şcoală în slujba comunităţii având capacitatea de a funcţiona ca o structură eficientă  şi  echitabilă pentru toate categoriile de copii şi de  a asigura progresul  tuturor elevilor săi, astfel încât "mâine să fie mai buni ca azi"... Construim viitorul copiilor prin iubire, respect şi responsabilitate pentru ca aceştia să devină cetăţeni ai lumii dornici de a învăţa toata viaţa

Pentru elaborarea planului managerial si a programului operational pentru anul scolar 2015-2016, s-a realizat analiza SWOT, in functie de care şcoala noastră isi propune sa dezvolte punctele tari si sa diminueze ponderea punctelor slabe, venind in intampinarea oportunitatilor oferite de mediul extern si creand  rezistenta la amenintari.

 

 

Analiza Swot

 

MEDIUL INTERN

 

Puncte tari:

 

  • Existenta in unitatea şcolară cu personalitate juridică  a doua  calculatoare  utilizate în activitati administrative.
  • Incadrare foarte buna: 7 cadre didactice titulare din care: 2 cadre didactice cu gradul I, 3 cu gradul  II si 2 cu gradul definitiv; 3 cadre didactice pensionare, cu gradul I, 1 cadru suplinitor calificat cu gradul didactic definitiv şi un cadru didactic asociat.
  • Existenţa unor parteneriate in derulare: cu Dispensarul medical, cu Biserica, cu Poliția,  și cu Școala Gimnazială Chiliile etc.
  • Existența unui acord încheiat cu Primăria Cănești pentru folosirea gratuită a bazei sportive din localitate.
  • Cadre didactice participante la cursuri de formare efectuate prin Casa Corpului Didactic Buzău (Ex.: „Etichetă și protocol”, etc.)
  • Schimbarea atitudinii cadrului didactic faţă de beneficiari.
  • Existenţa cabinetului de informatică dotat cu 10 calculatoare.
  • Preocuparea conducerii unităţii şcolare pentru dezvoltarea bazei materiale a tuturor şcolilor din coordonare: Scoala Primara Negosina + G.P.N. Negosina si G.P.N. Suchea.
  • Exploatarea eficientă a resursei de timp în respectarea programelor, în pregătirea suplimentară a elevilor la disciplinele de examen.
  • Implicarea în actul decizional a unui număr cât mai mare de cadre didactice.
  • Elevii  sunt  capabili  să-şi  însuşească  cunoştinţele  şi  abilităţile  necesare  propriei  formări.
  • Frecvenţa  la  cursuri  a  elevilor  este  foarte  bună (ca si in anii scolari precedenti).
  • Nu se inregistreaza  abandon şcolar.
  • Toate  cadrele  didactice  sunt  calificate, dovedesc  o  bună  pregătire  profesională  şi  manifestă  interes  pentru  formarea  continuă  şi  perfecţionare.
  • În  colectivul  didactic  s-au  stabilit  relaţii  de  colaborare  şi  cooperare, toate  cadrele  didactice  sunt  bine  integrate  şi  manifestă  ataşament faţă  de  şcoala  noastră.
  • Cei mai mulţi profesori  au  continuitate  pe  post.
  • Clădirea  şcolii, deşi  veche, este  bine  întreţinută, cu  săli  suficiente  şi  spaţioase.
  • Toate unităţile şcolare din coordonare au  autorizaţie sanitară de funcţionare.
  • Sălile  de  clasă  sunt  dotate  cu  mobilier  modular  şi  material  didactic  adecvat.
  • Şcoala  asigură  ambianţa, confortul  şi  securitatea  necesare  desfăşurării  activităţii  şcolare in conditii optime.

 

 

PUNCTE SLABE

 

  • Supraîncarcarea fisei postului a personalului de conducere, îndrumare si control si  a cadrelor didactice.
  • Fluctuația calităţii mediului educaţional, masurata prin rezultatele obtinute la evaluarea nationala: 8 elevi promovați (din 14) în anul școlar 2014-2015 față de 3 elevi promovati (din 11) in anul scolar 2013-2014 și 5 elevi promovati (din 6) in anul scolar 2012-2013.
  • Insuficienta implicare a părinţilor in viata şcolii si reticenta acestoa manifestata la derularea unor programe sau activitati.
  • Neimplicarea unor cadre didactice în actul decizional şi educaţional.
  • Numărul  mic  de  elevi şi  în  continuă  descreştere.
  • Slaba  motivaţie  pentru  învăţare datorată  situatiei economico-finaciare precare a familiilor din zona geografica a scolii.
  • Insuficienta preocupare pentru  pregătirea  copiilor  capabili  de  performanţă  în  vederea  participării  acestora  la  concursuri  şi olimpiade şcolare.
  • Insuficienta utilizare a  materialului didactic existent in scoala.
  • Planificarea inadecvată a resursei de timp.

 

 

MEDIUL EXTERN

 

OPORTUNITATI

 

  • Legislatia scolara in vigoare.
  • Recunoasterea gradelor didactice în cazul obtinerii unei alte specializari sau functii didactice.
  • Implicarea primariei în realizarea lucrarilor ce privesc obtinerea autorizatiei de functionare a unitatilor de învatamânt.
  • Existenta proiectelor și programelor europene inclusiv cele de tip POSDRU pentru dezvoltarea în carieră.
  • Disponibilitatea institutiilor de învatamânt superior pentru formarea continua a cadrelor didactice.
  • Colaborarea cu administraţia locală , cu celelalte instituţii
  • Programele  naţionale  şi  locale  de  dotare  a  şcolilor  cu  mobilier  şi  material  didactic .
  • Amenajarea laboratorului de informatică (conectat la Internet).
  • Administraţia  locală  foarte  deschisă  la  problemele  şcolii.
  • Dotarea unităţilor şcolare cu mobilier, material sportiv, cărţi pentru biblioteca şcolară prin  programe naţionale şi locale.
  • Creşterea interesului unor părinţi faţă de problemele şcolii, manifestarea dorinţei de a se implica în rezolvarea acestora.
  • Creşterea încrederii părinţilor în oferta educaţională a şcolii.
  • Susţinerea comunităţii locale în ceea ce priveşte demersurile şcolii de a fi menţinută ca unitate independentă (cu personalitate juridică ).
  • Repartizarea a 3 microbuze şcolare, care-i scutesc pe cei mai mulţi dintre elevii şcolii de parcurgerea pe jos a unor distanţe foarte mari între casă şi şcoală

 

AMENINTARI

 

  • Inertia, rutina sustinuta de slaba motivare a unor cadre didactice pentru atingerea standardului profesional optim.
  • Interesul si implicarea scazuta a parintilor în cunoasterea si rezolvarea problemelor scolii.
  • Insuficienţa fondurilor financiare alocate pentru unităţile şcolare de către consiliul local.
  • Lipsa agenţilor economici în zonă.
  • Dezvoltarea  economică  slabă  a  localităţii.
  • Resursele  economice  foarte  reduse  ale  familiilor  elevilor.
  • Populaţia  îmbătrânită  şi  cu  un  nivel  de  educaţie  scăzut.
  • Porţiunea mare de şosea nasfaltată, care descuajează naveta cadrelor didactice.
  • Nedecontarea, de către administraţia locală, a transportului cadrelor didactice la şi de la locul de muncă.
  • Numărul  mare  de  familii  dezorganizate, cu  probleme  sociale  deosebite, cu  carenţe  educative.
  • Sporul de zonă foarte mic, care nu motivează cadrele didactice navetiste să rămână pe post mai mulţi ani .
  • Condiţiile grele de navetă ale cadrelor didactice (microbuze care nu oferă confortul necesar în condiţii de iarnă,  drum cu foarte multe porţiuni cu risc crescut de alunecare a terenului sau inundaţie, o mare porţiune de şosea neasfaltată, numeroase pante care în condiţii de iarnă fac ca drumul să nu poată fi parcurs de mijlocele de transport ).
  • Scăderea populaţiei şcolare, cu implicaţii asupra  efectivelor scolare.
  • Degradarea/uzura morală a spaţiilor şcolare.

 

Constientizand faptul ca imbunatatirea calitatii educatiei este un proces continuu care presupune evaluare, analiza si actiune corectiva din partea furnizorilor de educatie, bazata pe selectarea si adaptarea celor mai potrivite proceduri, precum si pe alegerea si aplicarea celor mai relevante standarde de referinta, Şcoala Gimnazială Căneşti isi propune o serie de actiuni in cadrul programelor si proiectelor nationale, menite sa compatibilizeze oferta educaţională proprie  cu exigentele unui sistem modern de evaluare a cunostintelor si competentelor elevilor la examene nationale, la concursuri si olimpiade.

Prioritatea demersurilor educationale se va concentra pe imbunatatirea actului educational, astfel incat elevii si comunitatea sa devina intr-adevar beneficiarii eforturilor umane si financiare coordonate de institutiile abilitate si responsabile .

Şcoala Gimnaziala Căneşti isi proiecteaza activitatea, in conformitate cu obiectivele strategice ale I.S.J şi ale MECS, pe urmatoarele directii strategice:

1.     Asigurarea calitatii educatiei si compatibilizarea sistemului national de invatamant cu sistemul european de educatie si formare profesionala.

2.     Asigurarea egalitatii de sanse si sporirea accesului la educatie.

3.     Descentralizarea si cresterea gradului de autonomie a sistemului educativ, la nivelul unitatilor/ institutiilor de invatamant.

4.     Stimularea educatiei permanente.

5.     Reforma educatiei timpurii.

6.     Cresterea capacitatii institutionale, pentru elaborarea si gestionarea proiectelor pentru  promovarea valorilor:

·        legalitate, impartialitate, obiectivitate,

·        transparenta,

·        responsabilitate,

·        orientare catre elev, profesori, comunitate.

 

Plan   managerial

 

 

OBIECTIVE

 

 

  • Asigurarea calităţii educaţiei prin oferirea programelor educationale care să satisfacă aşteptările beneficiarilor, precum şi standardele de calitate.
  • Implementarea curriculum-ului naţional la nivelul unităţii de învăţământ, al fiecărei catedre, al fiecărui cadru didactic şi asigurarea corelaţiei dintre acesta şi curriculum-ul local.
  • Cunoaşterea şi aplicarea documentelor de politică educaţională şi a finalităţilor pe nivele de şcolarizare în cadrul tuturor unităţilor de învăţământ din comună, urmărind modificările legislative recente.
  • Personalizarea ofertei educaţionale la nivel instituţional.
  • Stabilirea ofertei curriculare în unităţile de invăţământ în funcţie de nevoile specifice comunităţii.    
  • Aplicarea  de norme, proceduri, metode de evaluare a competenţelor/obiectivelor de referinţă şi a conţinuturilor vizate de curricula şcolară.
  • Colaborarea dintre şcoală , I.S.J.si comunitatea locala.
  • Aplicarea  de norme, proceduri, metode de evaluare a competenţelor specifice şi a conţinuturilor vizate de curricula şcolară.
  • Monitorizarea grupelor cu elevi capabili de performanţă si a celor cu deficiente in invatare.
  • Analiza criteriilor folosite de unitatea şcolară la stabilirea curriculum-ului şi relaţia dintre curriculum-ul naţional şi cel local.
  • Analiza strategiilor de evaluare şi a concordanţei între evaluările elevilor si cerinţele curriculum-ului national.
  • Îmbunătăţirea calităţii predării-învăţării-evaluării astfel încât să se asigure şanse egale pentru toti  elevii, atingerea standardelor curriculare de performanţă, pregătirea elevilor pentru o societate în schimbare.
  • Îmbunătăţirea tehnicilor de evaluare şi a metodelor de examinare a performanţelor şcolare.
  • Evaluarea ofertei educaţionale şi a performanţei educaţionale pe baza criteriilor de monitorizare şi evaluare şi/sau a indicatorilor de performanţă stabiliţi prin  proiectul de

dezvoltare a şcolii.

 

 

 

Domeniul  

Activităţi

Resurse de timp

Resurse umane

Resurse materiale

 

1

2

3

4

5

 

I.Curriculum

Întocmirea rapoartului de evaluare pentru anul şcolar precedent.

Întocmirea raporului privind activitatea desfăşurată în anul şcolar 2014-2015. Elaborarea documentelor de proiectare şi organizare a activităţii de învăţământ pentru anul şcolar 2015 – 2016

Octombrie 2015

Director

Coordonatorul de proiecte şi programe educative

Membrii CEAC

Raportări, date statistice colectate anterior

 

Întocmirea planului  managerial

Octombrie 2015

Director

 

Planul managerial al I.S.J.

 

Elaborarea graficului şi a tematicii Consiliului de administraţie şi a Consiliului profesoral

Septembrie  2015

Director

Date statistice, documente oficiale

 

Actualizarea Regulamentului Intern al şcolii

Septembrie 2015

Director

Membrii CEAC

Coordonatorul de proiecte şi programe educative

 

Regulamentul intern din anul precedent

 

Proiectarea asistenţelor directorului la ore şi întocmirea graficului de asistenţe la ore ale acestuia

Septembrie 2015

Director

Orarul şcolii

 

Constituirea comisiilor metodice la nivelul unităţii şcolare

Septembrie 2015

Director

Coordonator CEAC

Regulamente,

programe şcolare

 

Eficientizarea monitorizării şi a evaluării prin elaborarea şi respectarea Planului de măsuri

Septembrie 2015 – Iunie 2016

Director

Membrii C.E.A.C

Note de

control

Plan de măsuri

 

Elaborarea şi derularea activităţilor din Calendarul activităţilor educative şi extraşcolare

Septembrie 2015 – Iunie 2016

Coordonatorul de proiecte şi programe educative

Calendarul activităţilor la nivelul şcolii

 

 

Organizarea simularilor pentru evaluarea naţionala -elevii clasei a  VIII-a

 

Organizarea evaluării naţionale pentru elevii clasei a  VIII-a

Semestrial

Conform planificării

Director

Cadrele didactice

Metodologii, programe, logistică

 

Organizarea concursurilor şcolare la nivelul unităţii şcolare

 

Conform calendarului

Director

Cadrele didactice.

Metodologii, programe, logistică

 

Asigurarea necesarului de manuale şcolare

 

Septembrie 2015

Director

Logistică, manuale alternative

 

Asigurarea aplicării corecte a documentelor curriculare naţionale la toate nivelele de învăţământ

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Director

Planuri cadru, programe şcolare

 

Monitorizarea aplicării criteriilor de notare unice la toate disciplinele din trunchiul comun – clasa a VIII-a

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Director

Membrii C.E.A.C

Standarde, metodologii

 

Verificarea modului de utilizare a laboratorului de informatică .

Conform planificării

Director

Coordonatorul educativ

Lecţii pe PC

 

Îndrumarea şi coordonarea elaborării CDŞ pentru clasele primare şi gimnaziale

Sem. I

An scolar 2015-2016

Director

Responsabilii comisiilor metodice

Documente oficiale

 

Elaborarea planului de măsuri în vederea remedierii deficienţelor constatate şi urmărirea aplicării acestuia

Conform graficelor

Director

Membrii C.E.A.C

Procese verbale, note de control

 

Monitorizarea şi valorificarea rezultatelor elevilor la evaluările predictive

Octombrie 2015

Responsabilii comisiilor metodice

Portofoliul profesorului

 

Activităţi de control şi îndrumare pentru verificarea aplicării integrale şi corecte a planului cadru elaborat şi aprobat de M.E.C.S.

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Director

Membrii C.E.A.C

Metodologii, plan cadru

 

Urmărirea asigurării calităţii educaţiei, a modului în care se realizează atribuţiile manageriale la nivelul colectivelor metodice şi ale fiecărui cadru didactic în parte:

 - controlul parcurgerii ritmice a materiei;

 - analiza obiectivă a nivelului de pregătire a elevilor, cu măsuri concrete de ameliorare a situaţiilor necorespunzătoare;

 - controlul evaluării continue şi corecte a elevilor;

 - desfăşurarea lucrărilor semestriale

Conform graficelor

 

Director

Membrii C.E.A.C

Dcumente şcolare,

procese verbale

 

Elaborarea în cadrul comisiilor metodice a unor proiecte de lecţie–model, care să vină în sprijinul cadrelor didactice debutante

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Responsabilii comisiilor metodice

Ghiduri metodice

 

Organizarea unui grup – nucleu de cadre didactice cu abilităţi în folosirea calculatorului şi a programului AEL, pentru a acorda sprijin cadrelor didactice în acest domeniu.

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Director

Laboratorul de informatică

 

Acordarea de consultanţă în probleme de proiectare curriculară, evitând abordările strict formale

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Responsabilii comisiilor metodice

Materiale CNC

 

 

Asigurarea unui climat de muncă eficient în folosul copiilor, beneficiarii sistemului educaţional

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Director

Coordonatorul educativ

Cadrele didactice

Baza materială

 

Sprijinirea iniţiativelor cadrelor didactice şi aplanarea eventualelor conflicte de interes între cadre didactice, cadre didcatice-elevi, cadre didactice-parinti

 

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Director

Coordonatorul educativ

Responsabilii comisiilor metodice

Baza materială

 

II. Managementul şcolar

Refacerea organigramei şcolii

 

Sem. I

An scolar 2015-2016

Director

Standarde specifice

 

 

Întocmirea planului de şcolarizare pe nivele de învăţământ

 

Conform graficului M.E.C.S.

Director

Legislaţia în vigoare

 

Informarea  cadrelor didactice cu privire la aplicarea noului mod de finanţare şi introducerea unor norme de evaluare noi

Sem. I

An scolar 2015-2016

Director

Norme metodologice

 

Stabilirea misiunii şi finalităţii specifice unităţii noastre şcolare ca urmare a unei analize (de tip SWOT sau PEST)

Anual

Director

Metodologii, analize

 

Monitorizarea aplicării Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar

Noiembrie 2015

Director

Documente oficiale  ale M.E.C.S.

 

Actualizarea Regulamentului intern

Ianuarie 2016

Director

Membrii C.A.

Reglementări legale şi specifice

 

Asigurarea cunoaşterii şi aplicării Ordonanţei de urgenţă privind asigurarea calităţii educaţiei

Sem. I + II

An scolar 2014-2015

Director

Documente oficiale  ale M.E.C.S.

 

Stabilirea unor standarde de performanţă specifice la nivelul unităţii de învăţământ, atât în ceea ce priveşte activitatea didactică, cât şi pentru elevi

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Director

Logistică

 

Elaborarea unor metode specifice şcolii pentru evaluare, auto-evaluare şi monitorizare, pentru asigurarea standardelor naţionale existente şi asigurarea calităţii educaţiei

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Director

Logistică, standarde M.E.C.S.

 

Asigurarea menţinerii condiţiilor igienico-sanitare în unitate

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Director

Cadrele didactice

Reglementări legale

 

Valorificarea rezultatelor inspecţiilor şcolare, controalelor sanitare, a celor efectuate de poliţie sau pompieri şi stabilirea de măsuri de remediere a eventualelor deficienţe de la nivelul şcolii

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Director

Cadrele didactice

Reglementări legale

 

Asigurarea respectării stricte a legalităţii la nivelul tuturor unităţilor şcolare coordonate

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Director

Cadrele didactice

Reglementări legale

 

Stimularea cadrelor didactice cu o activitate profesională şi educativă deosebită prin recomandarea acestora pentru implicarea în diferite activităţi şi premierea la nivelul unităţii şcolare

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Director

Reglementări legale

 

Recompensarea prin salarii / gradaţii de merit a personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic

Conform calendarului

Director

Reglementări legale în vigoare

 

Asigurarea prelucrării actelor normative la nivelul unităţii şcolare

Sem. I + II

An scolar 2014-2015

Director

Reglementări legale

 

Valorificarea rezultatelor evaluărilor prin elaborarea unor strategii adecvate dezvoltării unităţii şcolare

Sem. I + II

An scolar 2014-2015

Director

Rapoarte

 

Sprijinirea cadrelor didactice de specialitate pentru susţinerea examenelor de perfecţionare şi de obţinere a gradelor didactice

Conform graficelor

Director

Logistică, cererile candidaţilor

 

Promovarea colaborării în cadrul comisiilor metodice, valorizarea comunicarii eficiente in vederea progresului elevilor

Pe parcursul activităţilor

Responsabilii comisiilor metodice

Metodologii

 

 

III. Resurse umane

 

 

 

III. Resurse umane. Formare. Perfecţionare

 

 

 

Constituirea comisiei pentru evaluare şi asigurarea calităţii şi elaborarea instrumentelor de evaluare internă

Sem. I

An scolar 2015-2016

Director

Logistică, legislaţie,

 

Proiectarea activităţii de formare continua periodică odată la 5 ani a cadrelor didactice

Sem I

An scolar 2015-2016

Director

Responsabilul cu perfecţionarea

Logistică, legislaţie

 

Constituirea comisiilor metodice

Sem. I

An scolar 2015-2016

Director

Regulamente

 

Monitorizarea desfăşurării activităţilor metodice conform graficelor stabilite

Permanent

Responsabilii comisiilor metodice

Graficele afişate

 

Realizarea unor întâlniri - ateliere, dezbateri, seminare – cu responsabilul cu formarea continuă, cu responsabilii comisiilor metodice şi cadrele didactice

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Director

Grafice de acţiuni, logistică

 

Abilitarea cadrelor didactice cu competenţe necesare elaborării de auxiliare curriculare: fişe de lucru, teste de evaluare, teme croscurriculare şi transcurriculare

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Director

Responsabilii comisiilor metodice

Logistică, legislaţie

 

Stimularea cadrelor didactice pentru a participa la programe de perfecţionare şi dezvoltare profesională organizate de Ministerul Educaţiei și Cercetării Științifice de către Casa Corpului Didactic, ale instituţiilor de învăţământ superior şi preuniversitare, ale centrelor de formare continua

Sem. I + II, conform ofertei

An scolar 2015-2016

Director

Oferta de formare

 

Stimularea şi consilierea cadrelor didactice pentru a participa la programe de reconversie profesională (IDD, cursuri postuniversitare etc.)

Sem. I + II, conform ofertei

An scolar 2015-2016

Director

 

Comunicare interinstituţională

 

Asigurarea cunoaşterii în rândul cadrelor didactice a reglementărilor în vigoare privind cariera didactică şi etapele formării profesionale: stagiatură, definitivat, grad II, grad I, doctorat, perfecţionare periodică obligatorie, evoluţie în cariera, recunoaşterea gradelor didactice

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Director

Norme legale,

programe oficiale

 

Rezolvarea cu abilitate şi discreţie a diferitelor situaţii conflictuale care pot apărea între cadrele didactice, între profesorii de specialitate şi conducerea unităţiir şcolare sau între elevi şi profesori, pentru asigurarea unui climat de lucru eficient

 

 

 

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

 

Director

 

Comunicare

Intra-instituţi onală

 

 IV. Normare. Salarizare Evidenţă informatizată

Întocmirea statului de personal

Octombrie 2015

Director

Plan şcolariz., baza de date, logistică

 

Fundamentarea cheltuielilor pentru anul 2015

Octombrie 2015

Director

Baza de date, logistică

 

 Operarea datelor privind situaţia statistică la nivelul unităţiiide învăţământ SC0, SC1 (început de semestru I, început de an şcolar)

Semestrul I

An scolar 2015-2016

 Director

Baza de Date Naţională a Educaţiei

 

Întocmirea Situaţiei Statistice la Început de An Şcolar (SSIAS) privind încadrarea cu personal didactic, auxiliar şi nedidactic, efective de elevi, etc

septembrie – octombrie 2015

 Director

Aplicatia informatizata SSIAS

 

Operarea  statului de funcţii la nivelul şcolii

octombrie – noiembrie 2015

 Director

 

 

Operarea datelor privind situaţia la învăţătură şi starea disciplinară a elevilor la sfărşitul semestrului I, II, la sfârşitul anului şcolar: SC1, SC3, SC34

Semestrul I, Semestrul II

An scolar 2015-2016

 Director

Baza de Date Naţională a Educaţiei

 

Întocmirea şi validarea la nivel de şcoală a dosarelor în vederea achiziţionării unui calculator în cadrul  Programulului “Euro–200”

Semestrul I, Semestrul II

An scolar 2015-2016

Director

Sisteme informatizate specifice

 

Realizarea (Actualizarea)  bazei de date privind elevii, personalul didactic(BDNE și SIIIR).

Semestrul I, Semestrul II

An scolar 2015-2016

Director

Baza de date Naţională a Educaţiei, SIIIR

 

Iniţierea unor activităţi de verificare a gradului de funcţionalitate a laboratoarului de informatică şi evaluarea necesarului de soft-uri educaţionale

Semestrul I, Semestrul II

An scolar 2015-2016

Director

Coordonatorul CEAC

 

 

Sprijinirea iniţiativelor prin flexibilitate şi deschidere spre nou

Semestrul I, Semestrul II

An scolar 2015-2016

Director

Coordonatorul CEAC

 

 

V.Parteneriate şi programe

 

Planificarea colaborării şcolii cu poliţia, pompierii, instituţii culturale, agenţi economici, ONG-uri furnizoare de educatie nonformala

Sem. I

An scolar 2015-2016

Director

Coordonatorul CEAC

Legislaţie specifică, protocoale

 

Stabilirea şi utilizarea sistemului informaţional în toate sensurile, pe orizontală şi verticală

Sem. I

An scolar 2015-2016

Director

Comunicare interinstituţională

 

Identificarea nevoilor de educaţie ale comunităţii locale şi a posibilităţilor de satisfacere a acestora, realizarea proiectelor în parteneriat şcoală - comunitate în folosul ambelor părţi

 

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Profesorii diriginti

Legislaţie, comunicare interinstituţională

 

Colaborarea cu instituţiile centrale şi locale, asociaţii, organizaţii non-guvernamentale care activează în domeniul educaţional, al  activităţilor  educative  extraşcolare şi extracurriculare

 

Conform calendarului

propriu

Director

Coordonatoruleducativ

Calendar activităţi

 

Cresterea relevanţei ofertei de servicii educaţionale pentru toate categoriile de copii si elevi, prin asigurarea unei mai bune corelări cu nevoile locale, cu diversele situaţii si probleme ale comunităţii, cu nevoile si interesele individuale ale elevilor

Conform calendarului

propriu

Director

Responsabilii comisiilor metodice

Calendar activităţi

 

Colaborarea cu sindicatele în vederea respectării legislaţiei muncii

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Director

Coordonatorul de proiecte şi programe

Legislaţie specifică

 

VI.Resurse materiale

 

 

Evaluarea programelor şi proiectelor derulate pe tot parcursul desfăşurării lor

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Director

Membrii CEAC

Legislaţia specifică, logistică

 

 Consilierea cadrelor didactice pentru elaborarea  de proiecte în cadrul programelor  sectoriale, părţi ale   programului comunitar integrat de învăţare de-a lungul întregii vieţi.

Sem. I + II, conform ofertei

An scolar 2015-2016

Coordonatorul de proiecte şi programe

Comunicare interinstituţională

 

Participarea la activităţile extracurriculare înscrise în calendarul Ministerului Educaţiei și Cercetării Științifice pentru anul şcolar 2015-2016.

Conform calendarului

Coordonatorul de proicte şi programe

Conform specificărilor M.E.C.S.

 

Colaborarea cu Primăria şi cu alte instituţii  pentru finanţarea şi derularea proiectelor deja iniţiate, precum şi a celor noi

Conform calendarului

 

Logistică, Convenţii de parteneriat

 

Creşterea relevanţei  ofertei de servicii şi programe educţionale oferite de şcoală pentru toate categoriile de copii, elevi, tineri, adulţi, prin asigurarea unei mai bune corelări cu nevoile locale, cu diversele situaţii şi probleme ale comunităţii, cu nevoile şi interesele individuale ale acestora, cu cerinţele de pe piaţa muncii

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Director

Coordonatorul educativ

Responsabilii comisiilor metodice

Oferta de servicii şi programe educţionale

 

Organizarea şi participarea la întâlniri, mese rotunde etc. cu diverşi factori sociali interesaţi în stabilirea de parteneriate şi programe

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Director

Coordonatorul educativ

În funcţie de fiecare activitate în parte

 

Identificarea nevoilor de formare pentru dezvoltarea profesională a angajaţilor unităţii  de învăţământ, pentru dezvoltarea instituţională a şcolii şi pentru implementarea măsurilor de reformă ale MECS

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Coordonatorul de proiecte şi programe

Responsabilul cu perfecţionarea

Legislaţie, oferta de programe

 

Evaluarea impactului programelor de formare continuă a cadrelor didactice asupra calităţii activităţii didactice realizate cu elevii

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Director

Responsabilul CEAC

Proceduri de evaluare

 

 

 

Devoltarea la cadrele didactice a cunoştinţelor, competenţelor şi atitudinilor, de natură să contribuie la realizarea unei societăţi democratice, bazată pe cunoaştere, în spaţiul european

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Director

Cadrele didactice

Oferta de programe de perfecţionare

 

Rezolvarea amiabilă a eventualelor conflicte între şcoală şi comunitate

 

 

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Director

 

Comunicare interinstituţională

 

Asigurarea funcţionalităţii calculatoarelor din dotare.

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Director

Logistică

 

Efectuarea analizei privind stadiul lucrărilor de reparaţii şi investiţii în unităţile de învăţământ din coordonare

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Director

 

Logistică, situaţii, raportări

 

Stabilirea necesarului privind asigurarea cu manuale şcolare

Anual

Director

Legislaţia în domeniu

 

Valorificarea, actualizarea şi exploatarea bazelor de date

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Director

Baze de date, logistică

 

Asigurarea cu rechizite gratuite a tuturor elevilor ai căror părinţi au posibilităţi materiale reduse

Sem. I + II

An scolar 2015-2016

Director

Logistică, legislaţia în domeniu

 

 

 

 

Director ,

Prof. DINICIOIU VALENTIN