Plan managerial
01.10.2014 23:44
PLAN MANAGERIAL
ŞCOALA GIMNAZIALA CĂNEŞTI
AN SCOLAR 2014-2015
Pornind de la prioritatile politicii educationale ale M.E.N
§ Calitate
§ Descentralizare
§ Performanta
§ Eficienta
§ Standarde europene
§ Accesibilitatea la educatie
§ Învatare continua
§ Oferte educationale
§ Resurse umane calificate
§ Responsabilitate
Şcoala Gimnaziala Căneşti fundamenteaza si aplica politica educationala a MEN privind învatamântul preuniversitar. Pentru aceasta Şcoala Căneşti si-a stabilit obiectivele, pentru anul scolar 2014-2015, în concordanta cu prioritatile si strategia I.S.J , care decurg din priorităţile şi strategia Ministerului Educatiei Nationale pentru perioada 2014-2015, privind asigurarea calitatii si a accesului la educatie, al compatibilizarii cu cerintele de educatie si formare profesionala existente in Uniunea Europeana.
MISIUNEA
Toti actorii spatiului educational de la Scoala Gimnaziala Canesti isi canalizeaza eforturile pentru:
-
dezvoltarea preocuparii pentru educaţie şi formare permanentă în sensul promovării unui învăţământ modern, deschis şi flexibil, capabil să asigure accesul la toate nivelurile şi formele de învăţământ, din perspectiva formării abilităţilor şi competenţelor pentru realizarea succesului personal şi profesional, în contextul actual de stat membru al Uniunii Europeane.
-
facilitarea comunicarii între administraţia locală şi unitatea şcolară si promovarea unui dialog permanent, deschis şi flexibil între partenerii sociali şi educaţionali.
-
asigurarea aplicarii şi respectarii prevederilor legislaţiei şcolare şi legislaţiei muncii.
-
promovarea unui învăţământ deschis şi flexibil, capabil să asigure formarea abilităţilor şi competenţelor pentru realizarea succesului personal şi profesional, în contextul social actual.
-
dezvoltarea interesului pentru educaţia şi formarea permanentă printr-un învăţământ axat nu numai pe nevoile limitate ale unei profesiuni, ci şi pe disponibilitatea continuă pentru cunoaştere şi acţiune.
VIZIUNEA
Şcoala Gimnaziala Canesti este o şcoală în slujba comunităţii având capacitatea de a funcţiona ca o structură eficientă şi echitabilă pentru toate categoriile de copii şi de a asigura progresul tuturor elevilor săi, astfel încât "mâine să fie mai buni ca azi"... Construim viitorul copiilor prin iubire, respect şi responsabilitate pentru ca aceştia să devină cetăţeni ai lumii dornici de a învăţa toata viaţa
Pentru elaborarea planului managerial si a programului operational pentru anul scolar 2014-2015, s-a realizat analiza SWOT, in functie de care şcoala noastră isi propune sa dezvolte punctele tari si sa diminueze ponderea punctelor slabe, venind in intampinarea oportunitatilor oferite de mediul extern si creand rezistenta la amenintari.
Analiza Swot
MEDIUL INTERN
Puncte tari:
-
Existenta in unitatea şcolară cu personalitate juridică a doua calculatoare utilizate în activitati administrative.
-
Incadrare foarte buna: 5 cadre didactice titulare din care: 3 cu gradul II si 2 cadre didactice cu gradul I; 3 cadre didactice pensionare, cu gradul I, 3 cadre suplinitoare calificate, dintre care 2 având gradul definitiv şi doar un singur debutant, absolvent 2014 al Facultăţii de Psihologie şi ştiinţele educaţiei.
-
Existenţa unor proiecte in derulare: construcţia unui nou local pentru GPN Negoşina, „Internet în şcoala ta”, etc.
-
Cadre didactice perfecţionate prin stagiile de formare în cadrul Programului pentru Învăţământul Rural.
-
Schimbarea atitudinii cadrului didactic faţă de beneficiari.
-
Existenţa cabinetului de informatică dotat cu 10 calculatoare.
-
Preocuparea conducerii unităţii şcolare pentru dezvoltarea bazei materiale a tuturor şcolilor din coordonare: Scoala Primara Negosina + G.P.N. Negosina si G.P.N. Suchea.
-
Exploatarea eficientă a resursei de timp în respectarea programelor, în pregătirea suplimentară a elevilor la disciplinele de examen.
-
Implicarea în actul decizional a unui număr cât mai mare de cadre didactice.
-
Elevii sunt capabili să-şi însuşească cunoştinţele şi abilităţile necesare propriei formări.
-
Frecvenţa la cursuri a elevilor este foarte bună (ca si in anii scolari precedenti).
-
Nu se inregistreaza abandon şcolar.
-
Nu se inregistreaza elevi cu abateri de la disciplina şcolară/ cu comportament deviat.
-
Toate cadrele didactice sunt calificate, dovedesc o bună pregătire profesională şi manifestă interes pentru formarea continuă şi perfecţionare.
-
În colectivul didactic s-au stabilit relaţii de colaborare şi cooperare, toate cadrele didactice sunt bine integrate şi manifestă ataşament faţă de şcoala noastră.
-
Cei mai mulţi profesori au continuitate pe post.
-
Clădirea şcolii, deşi veche, este bine întreţinută, cu săli suficiente şi spaţioase.
-
Toate unităţile şcolare din coordonare au autorizaţie sanitară de funcţionare.
-
Sălile de clasă sunt dotate cu mobilier modular şi material didactic adecvat.
-
Şcoala asigură ambianţa, confortul şi securitatea necesare desfăşurării activităţii şcolare in conditii optime.
PUNCTE SLABE
-
Supraîncarcarea fisei postului a personalului de conducere, îndrumare si control si a cadrelor didactice.
-
Descresterea calităţii mediului educaţional, masurata prin rezultatele obtinute la evaluarea nationala 5 elevi promovati (din 6) in anul scolar 2012-2013 fata de 3 elevi promovati (din 11) in anul scolar 2013-2014.
-
Insuficienta implicare a părinţilor in viata şcolii si reticenta acestoa manifestata la derularea unor programe sau activitati.
-
Neimplicarea unor cadre didactice în actul decizional şi educaţional.
-
Numărul mic de elevi, mai ales la clasele VI-VII, şi în continuă descreştere.
-
Slaba motivaţie pentru învăţare, mai ales la clasele a VI-a şi a VII-a , datorată situatiei economico-finaciare precare a familiilor din zona geografica a scolii.
-
Insuficienta preocupare pentru pregătirea copiilor capabili de performanţă în vederea participării acestora la concursuri şi olimpiade şcolare.
-
Insuficienta utilizare a materialului didactic existent in scoala.
-
Planificarea inadecvată a resursei de timp.
MEDIUL EXTERN
OPORTUNITATI
-
Legislatia scolara in vigoare.
-
Recunoasterea gradelor didactice în cazul obtinerii unei alte specializari sau functii didactice.
-
Implicarea primariei în realizarea lucrarilor ce privesc obtinerea autorizatiei de functionare a unitatilor de învatamânt.
-
Existenta programelor de reforma finantate de Banca Mondiala.
-
Disponibilitatea institutiilor de învatamânt superior pentru formarea continua a cadrelor didactice.
-
Colaborarea cu administraţia locală , cu celelalte instituţii
-
Existenta proiectelor si programelor de tip POSDRU pentru dezvoltarea în cariera.
-
Programele naţionale şi locale de dotare a şcolilor cu mobilier şi material didactic .
-
Amenajarea laboratorului de informatică (conectat la Internet).
-
Administraţia locală foarte deschisă la problemele şcolii.
-
Dotarea unităţilor şcolare cu mobilier, material sportiv, cărţi pentru biblioteca şcolară prin programe naţionale şi locale.
-
Creşterea interesului unor părinţi faţă de problemele şcolii, manifestarea dorinţei de a se implica în rezolvarea acestora.
-
Creşterea încrederii părinţilor în oferta educaţională a şcolii.
-
Descreşterea simţitoare a numărului de elevi transferaţi de la unitatea noastră şcolară şi creşterea numărului celor veniţi de la alte şcoli, pe fondul consolidării încrederii în calitatea serviciilor educaţionale oferite de şcoala noastră.
-
Susţinerea comunităţii locale în ceea ce priveşte demersurile şcolii de a fi menţinută ca unitate independentă (cu personalitate juridică ).
-
Repartizarea celor două microbuze şcolare, care-i scutesc pe cei mai mulţi dintre elevii şcolii de parcurgerea pe jos a unor distanţe foarte mari între casă şi şcoală
AMENINTARI
-
Inertia, rutina sustinuta de slaba motivare a unor cadre didactice pentru atingerea standardului profesional optim.
-
Interesul si implicarea scazuta a parintilor în cunoasterea si rezolvarea problemelor scolii.
-
Insuficienţa fondurilor financiare alocate pentru unităţile şcolare de către consiliul local.
-
Lipsa agenţilor economici în zonă.
-
Dezvoltarea economică slabă a localităţii.
-
Resursele economice foarte reduse ale familiilor elevilor.
-
Populaţia îmbătrânită şi cu un nivel de educaţie scăzut.
-
Porţiunea mare de şosea nasfaltată, care descuajează naveta cadrelor didactice.
-
Nedecontarea, de către administraţia locală, a transportului cadrelor didactice la şi de la locul de muncă.
-
Numărul mare de familii dezorganizate, cu probleme sociale deosebite, cu carenţe educative.
-
Sporul de zonă foarte mic, care nu motivează cadrele didactice navetiste să rămână pe post mai mulţi ani .
-
Condiţiile grele de navetă ale cadrelor didactice (microbuze care nu oferă confortul necesar în condiţii de iarnă, drum cu foarte multe porţiuni cu risc crescut de alunecare a terenului sau inundaţie, o mare porţiune de şosea neasfaltată, numeroase pante care în condiţii de iarnă fac ca drumul să nu poată fi parcurs de mijlocele de transport ).
-
Scăderea populaţiei şcolare, cu implicaţii asupra efectivelor scolare.
-
Degradarea/uzura morală a spaţiilor şcolare.
Constientizand faptul ca imbunatatirea calitatii educatiei este un proces continuu care presupune evaluare, analiza si actiune corectiva din partea furnizorilor de educatie, bazata pe selectarea si adaptarea celor mai potrivite proceduri, precum si pe alegerea si aplicarea celor mai relevante standarde de referinta, Şcoala Căneşti isi propune o serie de actiuni in cadrul programelor si proiectelor nationale, menite sa compatibilizeze oferta educaţională proprie cu exigentele unui sistem modern de evaluare a cunostintelor si competentelor elevilor la examene nationale, la concursuri si olimpiade.
Prioritatea demersurilor educationale se va concentra pe imbunatatirea actului educational, astfel incat elevii si comunitatea sa devina intr-adevar beneficiarii eforturilor umane si financiare coordonate de institutiile abilitate si responsabile .
Şcoala Gimnaziala Căneşti isi proiecteaza activitatea, in conformitate cu obiectivele strategice ale I.S.J şi ale MEN 2007 – 2014, pe urmatoarele directii strategice:
1. Asigurarea calitatii educatiei si compatibilizarea sistemului national de invatamant cu sistemul european de educatie si formare profesionala.
2. Asigurarea egalitatii de sanse si sporirea accesului la educatie.
3. Descentralizarea si cresterea gradului de autonomie a sistemului educativ, la nivelul unitatilor/ institutiilor de invatamant.
4. Stimularea educatiei permanente.
5. Reforma educatiei timpurii.
6. Cresterea capacitatii institutionale, pentru elaborarea si gestionarea proiectelor pentru promovarea valorilor:
· legalitate, impartialitate, obiectivitate,
· transparenta,
· responsabilitate,
· orientare catre elev, profesori, comunitate.
Plan managerial
OBIECTIVE
-
Asigurarea calităţii educaţiei prin oferirea programelor educationale care să satisfacă aşteptările beneficiarilor, precum şi standardele de calitate.
-
Implementarea curriculum-ului naţional la nivelul unităţii de învăţământ, al fiecărei catedre, al fiecărui cadru didactic şi asigurarea corelaţiei dintre acesta şi curriculum-ul local.
-
Cunoaşterea şi aplicarea documentelor de politică educaţională şi a finalităţilor pe nivele de şcolarizare în cadrul tuturor unităţilor de învăţământ din comună, urmărind modificările legislative recente.
-
Personalizarea ofertei educaţionale la nivel instituţional.
-
Stabilirea ofertei curriculare în unităţile de invăţământ în funcţie de nevoile specifice comunităţii.
-
Aplicarea de norme, proceduri, metode de evaluare a competenţelor /obiectivelor de referinţă şi a conţinuturilor vizate de curricula şcolară.
-
Colaborarea dintre şcoală , I.S.J.si comunitatea locala.
-
Aplicarea de norme, proceduri, metode de evaluare a competenţelor specifice şi a conţinuturilor vizate de curricula şcolară.
-
Monitorizarea grupelor cu elevi capabili de performanţă si a celor cu deficiente in invatare.
-
Analiza criteriilor folosite de unitatea şcolară la stabilirea curriculum-ului şi relaţia dintre curriculum-ul naţional şi cel local.
-
Analiza strategiilor de evaluare şi a concordanţei între evaluările elevilor si cerinţele curriculum-ului national.
-
Îmbunătăţirea calităţii predării-învăţării-evaluării astfel încât să se asigure şanse egale pentru toti elevii, atingerea standardelor curriculare de performanţă, pregătirea elevilor pentru o societate în schimbare.
-
Îmbunătăţirea tehnicilor de evaluare şi a metodelor de examinare a performanţelor şcolare.
-
Evaluarea ofertei educaţionale şi a performanţei educaţionale pe baza criteriilor de monitorizare şi evaluare şi/sau a indicatorilor de performanţă stabiliţi prin proiectul de dezvoltare a şcolii.
Domeniul |
Activităţi |
Resurse de timp |
Resurse umane |
Resurse materiale |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
I.Curriculum |
Întocmirea rapoartului de evaluare pentru anul şcolar precedent.Întocmirea raporului privind activitatea desfăşurată în anul şcolar 2013-2014. Elaborarea documentelor de proiectare şi organizare a activităţii de învăţământ pentru anul şcolar 2014 – 2015 |
Octombrie 2014 |
DirectorCoordonatorul de proicte şi programe educativeMembrii CEAC |
Raportări, date statistice colectate anterior |
|
Întocmirea planului managerial |
Octombrie 2014 |
Director |
Planul managerial al I.S.J. |
|
|
Elaborarea graficului şi a tematicii Consiliului de administraţie şi a Consiliului profesoral |
Septembrie 2014 |
Director |
Date statistice, documente oficiale |
|
|
Actualizarea Regulamentului Intern al şcolii |
Septembrie 2014 |
DirectorMembrii CEACCoordonatorul de proicte şi programe educative |
Regulamentul intern din anul precedent |
|
|
Proiectarea asistenţelor directorului la ore şi întocmirea graficului de asistenţe la ore ale acestuia |
Septembrie 2014 |
Director |
Orarul şcolii |
|
|
Constituirea comisiilor metodice la nivelul unităţii şcolare |
Septembrie 2014 |
DirectorCoordonator CEAC |
Regulamente,programe şcolare |
|
|
Eficientizarea monitorizării şi a evaluării prin elaborarea şi respectarea Planului de măsuri |
Septembrie 2014 – Iunie 2015 |
DirectorMembrii C.E.A.C |
Note decontrolPlan de măsuri |
|
|
Elaborarea şi derularea activităţilor din Calendarul activităţilor educative şi extraşcolare |
Septembrie 2014 – Iunie 2015 |
Coordonatorul de proiecte şi programe educative |
Calendarul activităţilor la nivelul şcolii |
|
|
Organizarea simularilor pentru evaluarea naţionala -elevii clasei a VIII-aOrganizarea evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a |
SemestrialConform planificării |
DirectorCadrele didactice |
Metodologii, programe, logistică |
|
|
Organizarea concursurilor şcolare la nivelul unităţii şcolare |
Conform calendarului |
DirectorCadrele didactice. |
Metodologii, programe, logistică |
|
|
Asigurarea necesarului de manuale şcolare |
Septembrie 2014 |
Director |
Logistică, manuale alternative |
|
|
Asigurarea aplicării corecte a documentelor curriculare naţionale la toate nivelele de învăţământ |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
Director |
Planuri cadru, programe şcolare |
|
|
Monitorizarea aplicării criteriilor de notare unice la toate disciplinele din trunchiul comun – clasa a VIII-a |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
DirectorMembrii C.E.A.C |
Standarde, metodologii |
|
|
Verificarea modului de utilizare a laboratorului de informatică . |
Conform planificării |
DirectorCoordonatorul educativ |
Lecţii pe PC |
|
|
Îndrumarea şi coordonarea elaborării CDŞ pentru clasele primare şi gimnaziale |
Sem. IAn scolar 2014-2015 |
DirectorResponsabiliicomisiilor metodice |
Documente oficiale |
|
|
Elaborarea planului de măsuri în vederea remedierii deficienţelor constatate şi urmărirea aplicării acestuia |
Conform graficelor |
DirectorMembrii C.E.A.C |
Procese verbale, note de control |
|
|
Monitorizarea şi valorificarea rezultatelor elevilor la evaluările predictive |
Octombrie 2014 |
Responsabiliicomisiilor metodice |
Portofoliul profesorului |
|
|
Activităţi de control şi îndrumare pentru verificarea aplicării integrale şi corecte a planului cadru elaborat şi aprobat de M.E.N |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
DirectorMembrii C.E.A.C |
Metodologii, plan cadru |
|
|
Urmărirea asigurării calităţii educaţiei, a modului în care se realizează atribuţiile manageriale la nivelul colectivelor metodice şi ale fiecărui cadru didactic în parte:- controlul parcurgerii ritmice a materiei;- analiza obiectivă a nivelului de pregătire a elevilor, cu măsuri concrete de ameliorare a situaţiilor necorespunzătoare;- controlul evaluării continue şi corecte a elevilor;- desfăşurarea lucrărilor semestriale |
Conform graficelor |
DirectorMembrii C.E.A.C |
Dcumente şcolare,procese verbale |
|
|
Elaborarea în cadrul comisiilor metodice a unor proiecte de lecţie–model, care să vină în sprijinul cadrelor didactice debutante |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
Responsabiliicomisiilor metodice |
Ghiduri metodice |
|
|
Organizarea unui grup – nucleu de cadre didactice cu abilităţi în folosirea calculatorului şi a programului AEL, pentru a acorda sprijin cadrelor didactice în acest domeniu. |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
Director |
Laboratorul de informatică |
|
|
Acordarea de consultanţă în probleme de proiectare curriculară, evitând abordările strict formale |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
Responsabiliicomisiilor metodice |
Materiale CNC, |
|
|
Asigurarea unui climat de muncă eficient în folosul copiilor, beneficiarii sistemului educaţional |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
DirectorCoordonatorul educativCadrele didactice |
Baza materială |
|
|
Sprijinirea iniţiativelor cadrelor didactice şi aplanarea eventualelor conflicte de interes între cadre didactice, cadre didcatice-elevi, cadre didactice-parinti |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
DirectorCoordonatorul educativResponsabiliicomisiilor metodice |
Baza materială |
|
|
II. Managementul şcolar |
Refacerea organigramei şcolii |
Sem. IAn scolar 2014-2015 |
Director |
Standarde specifice |
|
Întocmirea planului de şcolarizare pe nivele de învăţământ |
Conform graficului M.E.N |
Director |
Legislaţia în vigoare |
|
|
Informarea cadrelor didactice cu privire la aplicarea noului mod de finanţare şi introducerea unor norme de evaluare noi |
Sem. IAn scolar 2014-2015 |
Director |
Norme metodologice |
|
|
Stabilirea misiunii şi finalităţii specifice unităţii noastre şcolare ca urmare a unei analize (de tip SWOT sau PEST) |
Anual |
Director |
Metodologii, analize |
|
|
Monitorizarea aplicării Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar |
Noiembrie 2014 |
Director |
Documente oficiale ale M.E.N |
|
|
Actualizarea Regulamentului intern |
Ianuarie 2015 |
DirectorMembrii C.A. |
Reglementări legale şi specifice |
|
|
Asigurarea cunoaşterii şi aplicării Ordonanţei de urgenţă privind asigurarea calităţii educaţiei |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
Director |
Documente oficiale ale M.E.N |
|
|
Stabilirea unor standarde de performanţă specifice la nivelul unităţii de învăţământ, atât în ceea ce priveşte activitatea didactică, cât şi pentru elevi |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
Director |
Logistică |
|
|
Elaborarea unor metode specifice şcolii pentru evaluare, auto-evaluare şi monitorizare, pentru asigurarea standardelor naţionale existente şi asigurarea calităţii educaţiei |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
Director |
Logistică, standarde M.E.N |
|
|
Asigurarea menţinerii condiţiilor igienico-sanitare în unitate |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
DirectorCadrele didactice |
Reglementări legale |
|
|
Valorificarea rezultatelor inspecţiilor şcolare, controalelor sanitare, a celor efectuate de poliţie sau pompieri şi stabilirea de măsuri de remediere a eventualelor deficienţe de la nivelul şcolii |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
DirectorCadrele didactice |
Reglementări legale |
|
|
Asigurarea respectării stricte a legalităţii la nivelul tuturor unităţilor şcolare coordonate |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
DirectorCadrele didactice |
Reglementări legale |
|
|
Stimularea cadrelor didactice cu o activitate profesională şi educativă deosebită prin recomandarea acestora pentru implicarea în diferite activităţi şi premierea la nivelul unităţii şcolare |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
Director |
Reglementări legale |
|
|
Recompensarea prin salarii / gradaţii de merit a personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic |
Conform calendarului |
Director |
Reglementări legale în vigoare |
|
|
Asigurarea prelucrării actelor normative la nivelul unităţii şcolare |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
Director |
Reglementări legale |
|
|
Valorificarea rezultatelor evaluărilor prin elaborarea unor strategii adecvate dezvoltării unităţii şcolare |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
Director |
Rapoarte |
|
|
Sprijinirea cadrelor didactice de specialitate pentru susţinerea examenelor de perfecţionare şi de obţinere a gradelor didactice |
Conform graficelor |
Director |
Logistică, cererile candidaţilor |
|
|
Promovarea colaborării în cadrul comisiilor metodice, valorizarea comunicarii eficiente in vederea progresului elevilor |
Pe parcursul activităţilor |
Responsabiliicomisiilor metodice |
Metodologii |
|
|
III. Resurse umaneIII. Resurse umane. Formare. Perfecţionare |
Constituirea comisiei pentru evaluare şi asigurarea calităţii şi elaborarea instrumentelor de evaluare internă |
Sem. IAn scolar 2014-2015 |
Director |
Logistică, legislaţie, |
|
Proiectarea activităţii de formare continua periodică odată la 5 ani a cadrelor didactice |
Sem IAn scolar 2014-2015 |
DirectorResponsabilul cu perfecţionarea |
Logistică, legislaţie |
|
|
Constituirea comisiilor metodice |
Sem. IAn scolar 2014-2015 |
Director |
Regulamente |
|
|
Monitorizarea desfăşurării activităţilor metodice conform graficelor stabilite |
Permanent |
Responsabiliicomisiilor metodice |
Graficele afişate |
|
|
Realizarea unor întâlniri - ateliere, dezbateri, seminare – cu responsabilul cu formarea continuă, cu responsabilii comisiilor metodice şi cadrele didactice |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
Director |
Grafice de acţiuni, logistică |
|
|
Abilitarea cadrelor didactice cu competenţe necesare elaborării de auxiliare curriculare: fişe de lucru, teste de evaluare, teme croscurriculare şi transcurriculare |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
DirectorResponsabiliicomisiilor metodice |
Logistică, legislaţie |
|
|
Stimularea cadrelor didactice pentru a participa la programe de perfecţionare şi dezvoltare profesională organizate de Ministerul Educaţiei,Nationale, de către Casa Corpului Didactic, ale instituţiilor de învăţământ superior şi preuniversitare, ale centrelor de formare continua |
Sem. I + II, conform oferteiAn scolar 2014-2015 |
Director |
Oferta de formare |
|
|
Stimularea şi consilierea cadrelor didactice pentru a participa la programe de reconversie profesională (IDD, cursuri postuniversitare etc.) |
Sem. I + II, conform oferteiAn scolar 2014-2015 |
Director |
Comunicare interinstituţională |
|
|
Asigurarea cunoaşterii în rândul cadrelor didactice a reglementărilor în vigoare privind cariera didactică şi etapele formării profesionale: stagiatură, definitivat, grad II, grad I, doctorat, perfecţionare periodică obligatorie, evoluţie în cariera, recunoaşterea gradelor didactice |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
Director |
Norme legale,programe oficiale |
|
|
Rezolvarea cu abilitate şi discreţie a diferitelor situaţii conflictuale care pot apărea între cadrele didactice, între profesorii de specialitate şi conducerea unităţiir şcolare sau între elevi şi profesori, pentru asigurarea unui climat de lucru eficient |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
Director |
ComunicareIntra-instituţi onală |
|
|
IV. Normare. Salarizare Evidenţă informatizată |
Întocmirea statului de personal |
Octombrie 2014 |
Director |
Plan şcolariz., baza de date, logistică |
|
Fundamentarea cheltuielilor pentru anul 2015 |
Octombrie 2014 |
Director |
Baza de date, logistică |
|
|
Operarea datelor privind situaţia statistică la nivelul unităţiiide învăţământ SC0, SC1 (început de semestru I, început de an şcolar) |
Semestrul IAn scolar 2014-2015 |
Director |
Baza de Date Naţională a Educaţiei |
|
|
Întocmirea Situaţiei Statistice la Început de An Şcolar (SSIAS) privind încadrarea cu personal didactic, auxiliar şi nedidactic, efective de elevi, etc |
septembrie – octombrie 2014 |
Director |
Aplicatia informatizata SSIAS |
|
|
Operarea statului de funcţii la nivelul şcolii |
octombrie – noiembrie 2014 |
Director |
Aplicatia informatizata STATOCT |
|
|
Operarea datelor privind situaţia la învăţătură şi starea disciplinară a elevilor la sfărşitul semestrului I, II, la sfârşitul anului şcolar: SC1, SC3, SC34 |
Semestrul I, Semestrul IIAn scolar 2014-2015 |
Director |
Baza de Date Naţională a Educaţiei |
|
|
Întocmirea şi validarea la nivel de şcoală a dosarelor în vederea achiziţionării unui calculator în cadrul Programulului “Euro–200” |
Semestrul I, Semestrul IIAn scolar 2014-2015 |
Director |
Sisteme informatizate specifice |
|
|
Realizarea bazei de date privind elevii, personalul didactic(BDNE). |
Semestrul I, Semestrul IIAn scolar 2014-2015 |
Director |
Baza de date Naţională a Educaţiei |
|
|
Iniţierea unor activităţi de verificare a gradului de funcţionalitate a laboratoarului de informatică şi evaluarea necesarului de soft-uri educaţionale |
Semestrul I, Semestrul IIAn scolar 2014-2015 |
DirectorCoordonatorul CEAC |
|
|
|
Sprijinirea iniţiativelor prin flexibilitate şi deschidere spre nou |
Semestrul I, Semestrul IIAn scolar 2014-2015 |
DirectorCoordonatorul CEAC |
|
|
|
V.Parteneriate şi programe |
Planificarea colaborării şcolii cu poliţia, pompierii, instituţii culturale, agenţi economici, ONG-uri furnizoare de educatie nonformala |
Sem. IAn scolar 2014-2015 |
DirectorCoordonatorul CEAC |
Legislaţie specifică, protocoale |
|
Stabilirea şi utilizarea sistemului informaţional în toate sensurile, pe orizontală şi verticală |
Sem. IAn scolar 2014-2015 |
Director |
Comunicare interinstituţională |
|
|
Identificarea nevoilor de educaţie ale comunităţii locale şi a posibilităţilor de satisfacere a acestora, realizarea proiectelor în parteneriat şcoală - comunitate în folosul ambelor părţi |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
Profesorii diriginti |
Legislaţie, comunicare interinstituţională |
|
|
Colaborarea cu instituţiile centrale şi locale, asociaţii, organizaţii non-guvernamentale care activează în domeniul educaţional, al activităţilor educative extraşcolare şi extracurriculare |
Conform calendaruluipropriu |
DirectorCoordonatoruleducativ |
Calendar activităţi |
|
|
Cresterea relevanţei ofertei de servicii educaţionale pentru toate categoriile de copii si elevi, prin asigurarea unei mai bune corelări cu nevoile locale, cu diversele situaţii si probleme ale comunităţii, cu nevoile si interesele individuale ale elevilor |
Conform calendaruluipropriu |
DirectorResponsabiliicomisiilor metodice |
Calendar activităţi |
|
|
Colaborarea cu sindicatele în vederea respectării legislaţiei muncii |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
DirectorCoordonatorul de proiecte şi programe |
Legislaţie specifică |
|
|
VI.Resurse materiale |
|
||||
Evaluarea programelor şi proiectelor derulate pe tot parcursul desfăşurării lor |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
DirectorMembrii CEAC |
Legislaţia specifică, logistică |
|
|
Consilierea cadrelor didactice pentru elaborarea de proiecte în cadrul programelor sectoriale, părţi ale programului comunitar integrat de învăţare de-a lungul întregii vieţi. |
Sem. I + II, conform oferteiAn scolar 2014-2015 |
Coordonatorul de proiecte şi programe |
Comunicare interinstituţională |
|
|
Participarea la activităţile extracurriculare înscrise în calendarul Ministerului Educaţiei, Nationale pentru anul şcolar 2014-2015. |
Conform calendarului |
Coordonatorul de proicte şi programe |
Conform specificărilor M.E.N |
|
|
Colaborarea cu Primăria şi cu alte instituţii pentru finanţarea şi derularea proiectelor deja iniţiate, precum şi a celor noi |
Conform calendarului |
|
Logistică, Convenţii de parteneriat |
|
|
Creşterea relevanţei ofertei de servicii şi programe educţionale oferite de şcoală pentru toate categoriile de copii, elevi, tineri, adulţi, prin asigurarea unei mai bune corelări cu nevoile locale, cu diversele situaţii şi probleme ale comunităţii, cu nevoile şi interesele individuale ale acestora, cu cerinţele de pe piaţa muncii |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
DirectorCoordonatorul educativResponsabiliicomisiilor metodice |
Oferta de servicii şi programe educţionale |
|
|
Organizarea şi participarea la întâlniri, mese rotunde etc. cu diverşi factori sociali interesaţi în stabilirea de parteneriate şi programe |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
DirectorCoordonatorul educativ |
În funcţie de fiecare activitate în parte |
|
|
Identificarea nevoilor de formare pentru dezvoltarea profesională a angajaţilor unităţii de învăţământ, pentru dezvoltarea instituţională a şcolii şi pentru implementarea măsurilor de reformă ale MEN |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
Coordonatorul de proiecte şi programeResponsabilul cu perfecţionarea |
Legislaţie, oferta de programe |
|
|
Evaluarea impactului programelor de formare continuă a cadrelor didactice asupra calităţii activităţii didactice realizate cu elevii |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
DirectorResponsabilul CEAC |
Proceduri de evaluare |
|
|
|
Devoltarea la cadrele didactice a cunoştinţelor, competenţelor şi atitudinilor, de natură să contribuie la realizarea unei societăţi democratice, bazată pe cunoaştere, în spaţiul european |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
DirectorCadrele didactice |
Oferta de programe de perfecţionare |
|
Rezolvarea amiabilă a eventualelor conflicte între şcoală şi comunitate |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
Director |
Comunicare interinstituţională |
|
|
Asigurarea funcţionalităţii calculatoarelor din dotare. |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
Director |
Logistică |
|
|
Efectuarea analizei privind stadiul lucrărilor de reparaţii şi investiţii în unităţile de învăţământ din coordonare |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
Director |
Logistică, situaţii, raportări |
|
|
Stabilirea necesarului privind asigurarea cu manuale şcolare |
Anual |
Director |
Legislaţia în domeniu |
|
|
Valorificarea, actualizarea şi exploatarea bazelor de date |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
Director |
Baze de date, logistică |
|
|
Asigurarea cu rechizite gratuite a tuturor elevilor ai căror părinţi au posibilităţi materiale reduse |
Sem. I + IIAn scolar 2014-2015 |
Director |
Logistică, legislaţia în domeniu |
|