Plan managerial

01.10.2014 23:44
PLAN MANAGERIAL
ŞCOALA  GIMNAZIALA  CĂNEŞTI
AN SCOLAR 2014-2015
 
 
Pornind de la prioritatile politicii educationale ale M.E.N
§  Calitate
§  Descentralizare
§  Performanta
§  Eficienta
§  Standarde europene
§  Accesibilitatea la educatie
§  Învatare continua
§  Oferte educationale
§  Resurse umane calificate
§  Responsabilitate
 
Şcoala Gimnaziala Căneşti fundamenteaza si aplica politica educationala a MEN privind învatamântul preuniversitar. Pentru aceasta Şcoala Căneşti si-a stabilit obiectivele, pentru anul scolar 2014-2015, în concordanta cu prioritatile si strategia I.S.J , care decurg din priorităţile şi strategia Ministerului Educatiei Nationale pentru perioada 2014-2015, privind asigurarea calitatii si a accesului la educatie, al compatibilizarii cu cerintele de educatie si formare profesionala existente in Uniunea Europeana.
 
 
MISIUNEA
 
Toti actorii spatiului educational de la Scoala Gimnaziala Canesti isi canalizeaza eforturile pentru:
 
  • dezvoltarea preocuparii pentru educaţie şi formare permanentă în sensul promovării unui învăţământ modern, deschis şi flexibil, capabil să asigure accesul la toate nivelurile şi formele de învăţământ, din perspectiva formării abilităţilor şi competenţelor pentru realizarea succesului personal şi profesional, în contextul actual de stat membru al  Uniunii Europeane.
  • facilitarea comunicarii între administraţia locală şi unitatea  şcolară si promovarea unui dialog permanent, deschis şi flexibil între partenerii sociali şi educaţionali.
  • asigurarea aplicarii şi respectarii prevederilor legislaţiei şcolare şi legislaţiei muncii.
  • promovarea unui învăţământ deschis şi flexibil, capabil să asigure formarea abilităţilor şi competenţelor pentru realizarea succesului personal şi profesional, în contextul social actual.
  • dezvoltarea interesului pentru educaţia şi formarea permanentă printr-un învăţământ axat nu numai pe nevoile limitate ale unei profesiuni, ci şi pe disponibilitatea continuă pentru cunoaştere şi acţiune.
 
VIZIUNEA
 
Şcoala Gimnaziala Canesti este  o  şcoală în slujba comunităţii având capacitatea de a funcţiona ca o structură eficientă  şi  echitabilă pentru toate categoriile de copii şi de  a asigura progresul  tuturor elevilor săi, astfel încât "mâine să fie mai buni ca azi"... Construim viitorul copiilor prin iubire, respect şi responsabilitate pentru ca aceştia să devină cetăţeni ai lumii dornici de a învăţa toata viaţa
Pentru elaborarea planului managerial si a programului operational pentru anul scolar 2014-2015, s-a realizat analiza SWOT, in functie de care şcoala noastră isi propune sa dezvolte punctele tari si sa diminueze ponderea punctelor slabe, venind in intampinarea oportunitatilor oferite de mediul extern si creand  rezistenta la amenintari.
 
 
Analiza Swot
 
 
MEDIUL INTERN
 
Puncte tari:
 
  • Existenta in unitatea şcolară cu personalitate juridică  a doua  calculatoare  utilizate în activitati administrative.
  • Incadrare foarte buna: 5 cadre didactice titulare din care: 3 cu gradul  II si 2 cadre didactice cu gradul I; 3 cadre didactice pensionare, cu gradul I, 3 cadre suplinitoare calificate, dintre care 2 având gradul definitiv şi doar un singur debutant, absolvent 2014 al Facultăţii de Psihologie şi ştiinţele educaţiei.
  • Existenţa unor proiecte in derulare: construcţia unui nou local pentru GPN Negoşina, „Internet în şcoala ta”, etc.
  • Cadre didactice perfecţionate prin stagiile de formare în cadrul Programului pentru Învăţământul Rural.
  • Schimbarea atitudinii cadrului didactic faţă de beneficiari.
  • Existenţa cabinetului de informatică dotat cu 10 calculatoare.
  • Preocuparea conducerii unităţii şcolare pentru dezvoltarea bazei materiale a tuturor şcolilor din coordonare: Scoala Primara Negosina + G.P.N. Negosina si G.P.N. Suchea.
  • Exploatarea eficientă a resursei de timp în respectarea programelor, în pregătirea suplimentară a elevilor la disciplinele de examen.
  • Implicarea în actul decizional a unui număr cât mai mare de cadre didactice.
  • Elevii  sunt  capabili  să-şi  însuşească  cunoştinţele  şi  abilităţile  necesare  propriei  formări.
  • Frecvenţa  la  cursuri  a  elevilor  este  foarte  bună (ca si in anii scolari precedenti).
  • Nu se inregistreaza  abandon şcolar.
  • Nu  se inregistreaza   elevi  cu  abateri  de  la  disciplina  şcolară/ cu  comportament  deviat.
  • Toate  cadrele  didactice  sunt  calificate, dovedesc  o  bună  pregătire  profesională  şi  manifestă  interes  pentru  formarea  continuă  şi  perfecţionare.
  • În  colectivul  didactic  s-au  stabilit  relaţii  de  colaborare  şi  cooperare, toate  cadrele  didactice  sunt  bine  integrate  şi  manifestă  ataşament faţă  de  şcoala  noastră.
  • Cei mai mulţi profesori  au  continuitate  pe  post.
  • Clădirea  şcolii, deşi  veche, este  bine  întreţinută, cu  săli  suficiente  şi  spaţioase.
  • Toate unităţile şcolare din coordonare au  autorizaţie sanitară de funcţionare.
  • Sălile  de  clasă  sunt  dotate  cu  mobilier  modular  şi  material  didactic  adecvat.
  • Şcoala  asigură  ambianţa, confortul  şi  securitatea  necesare  desfăşurării  activităţii  şcolare in conditii optime.
PUNCTE SLABE
 
  • Supraîncarcarea fisei postului a personalului de conducere, îndrumare si control si  a cadrelor didactice.
  • Descresterea calităţii mediului educaţional, masurata prin rezultatele obtinute la evaluarea nationala 5 elevi promovati (din 6) in anul scolar 2012-2013 fata de 3 elevi promovati (din 11) in anul scolar 2013-2014.
  • Insuficienta implicare a părinţilor in viata şcolii si reticenta acestoa manifestata la derularea unor programe sau activitati.
  • Neimplicarea unor cadre didactice în actul decizional şi educaţional.
  • Numărul  mic  de  elevi, mai  ales  la  clasele  VI-VII, şi  în  continuă  descreştere.
  • Slaba  motivaţie  pentru  învăţare, mai  ales  la  clasele  a  VI-a  şi  a  VII-a , datorată  situatiei economico-finaciare precare a familiilor din zona geografica a scolii.
  • Insuficienta preocupare pentru  pregătirea  copiilor  capabili  de  performanţă  în  vederea  participării  acestora  la  concursuri  şi olimpiade şcolare.
  • Insuficienta utilizare a  materialului didactic existent in scoala.
  • Planificarea inadecvată a resursei de timp.
MEDIUL EXTERN
 
OPORTUNITATI
 
  • Legislatia scolara in vigoare.
  • Recunoasterea gradelor didactice în cazul obtinerii unei alte specializari sau functii didactice.
  • Implicarea primariei în realizarea lucrarilor ce privesc obtinerea autorizatiei de functionare a unitatilor de învatamânt.
  • Existenta programelor de reforma finantate de Banca Mondiala.
  • Disponibilitatea institutiilor de învatamânt superior pentru formarea continua a cadrelor didactice.
  • Colaborarea cu administraţia locală , cu celelalte instituţii
  • Existenta proiectelor si programelor de tip POSDRU pentru dezvoltarea în cariera.
  • Programele  naţionale  şi  locale  de  dotare  a  şcolilor  cu  mobilier  şi  material  didactic .
  • Amenajarea laboratorului de informatică (conectat la Internet).
  • Administraţia  locală  foarte  deschisă  la  problemele  şcolii.
  • Dotarea unităţilor şcolare cu mobilier, material sportiv, cărţi pentru biblioteca şcolară prin  programe naţionale şi locale.
  • Creşterea interesului unor părinţi faţă de problemele şcolii, manifestarea dorinţei de a se implica în rezolvarea acestora.
  • Creşterea încrederii părinţilor în oferta educaţională a şcolii.
  • Descreşterea simţitoare a numărului de elevi transferaţi de la unitatea noastră şcolară şi creşterea numărului celor veniţi de la alte şcoli, pe fondul consolidării încrederii în calitatea serviciilor educaţionale oferite de şcoala noastră.
  • Susţinerea comunităţii locale în ceea ce priveşte demersurile şcolii de a fi menţinută ca unitate independentă (cu personalitate juridică ).
  • Repartizarea celor două microbuze şcolare, care-i scutesc pe cei mai mulţi dintre elevii şcolii de parcurgerea pe jos a unor distanţe foarte mari între casă şi şcoală
 
AMENINTARI
 
  • Inertia, rutina sustinuta de slaba motivare a unor cadre didactice pentru atingerea standardului profesional optim.
  • Interesul si implicarea scazuta a parintilor în cunoasterea si rezolvarea problemelor scolii.
  • Insuficienţa fondurilor financiare alocate pentru unităţile şcolare de către consiliul local.
  • Lipsa agenţilor economici în zonă.
  • Dezvoltarea  economică  slabă  a  localităţii.
  • Resursele  economice  foarte  reduse  ale  familiilor  elevilor.
  • Populaţia  îmbătrânită  şi  cu  un  nivel  de  educaţie  scăzut.
  • Porţiunea mare de şosea nasfaltată, care descuajează naveta cadrelor didactice.
  • Nedecontarea, de către administraţia locală, a transportului cadrelor didactice la şi de la locul de muncă.
  • Numărul  mare  de  familii  dezorganizate, cu  probleme  sociale  deosebite, cu  carenţe  educative.
  • Sporul de zonă foarte mic, care nu motivează cadrele didactice navetiste să rămână pe post mai mulţi ani .
  • Condiţiile grele de navetă ale cadrelor didactice (microbuze care nu oferă confortul necesar în condiţii de iarnă,  drum cu foarte multe porţiuni cu risc crescut de alunecare a terenului sau inundaţie, o mare porţiune de şosea neasfaltată, numeroase pante care în condiţii de iarnă fac ca drumul să nu poată fi parcurs de mijlocele de transport ).
  • Scăderea populaţiei şcolare, cu implicaţii asupra  efectivelor scolare.
  • Degradarea/uzura morală a spaţiilor şcolare.
 
Constientizand faptul ca imbunatatirea calitatii educatiei este un proces continuu care presupune evaluare, analiza si actiune corectiva din partea furnizorilor de educatie, bazata pe selectarea si adaptarea celor mai potrivite proceduri, precum si pe alegerea si aplicarea celor mai relevante standarde de referinta, Şcoala Căneşti isi propune o serie de actiuni in cadrul programelor si proiectelor nationale, menite sa compatibilizeze oferta educaţională proprie  cu exigentele unui sistem modern de evaluare a cunostintelor si competentelor elevilor la examene nationale, la concursuri si olimpiade.
Prioritatea demersurilor educationale se va concentra pe imbunatatirea actului educational, astfel incat elevii si comunitatea sa devina intr-adevar beneficiarii eforturilor umane si financiare coordonate de institutiile abilitate si responsabile .
Şcoala Gimnaziala Căneşti isi proiecteaza activitatea, in conformitate cu obiectivele strategice ale I.S.J şi ale MEN 2007 – 2014, pe urmatoarele directii strategice:
1.      Asigurarea calitatii educatiei si compatibilizarea sistemului national de invatamant cu sistemul european de educatie si formare profesionala.
2.      Asigurarea egalitatii de sanse si sporirea accesului la educatie.
3.      Descentralizarea si cresterea gradului de autonomie a sistemului educativ, la nivelul unitatilor/ institutiilor de invatamant.
4.      Stimularea educatiei permanente.
5.      Reforma educatiei timpurii.
6.      Cresterea capacitatii institutionale, pentru elaborarea si gestionarea proiectelor pentru  promovarea valorilor:
·        legalitate, impartialitate, obiectivitate,
·        transparenta,
·        responsabilitate,
·        orientare catre elev, profesori, comunitate.
 
Plan   managerial
 
 
OBIECTIVE
 
 
  • Asigurarea calităţii educaţiei prin oferirea programelor educationale care să satisfacă aşteptările beneficiarilor, precum şi standardele de calitate.
  • Implementarea curriculum-ului naţional la nivelul unităţii de învăţământ, al fiecărei catedre, al fiecărui cadru didactic şi asigurarea corelaţiei dintre acesta şi curriculum-ul local.
  • Cunoaşterea şi aplicarea documentelor de politică educaţională şi a finalităţilor pe nivele de şcolarizare în cadrul tuturor unităţilor de învăţământ din comună, urmărind modificările legislative recente.
  • Personalizarea ofertei educaţionale la nivel instituţional.
  • Stabilirea ofertei curriculare în unităţile de invăţământ în funcţie de nevoile specifice comunităţii.    
  • Aplicarea  de norme, proceduri, metode de evaluare a competenţelor /obiectivelor de referinţă şi a conţinuturilor vizate de curricula şcolară.
  • Colaborarea dintre şcoală , I.S.J.si comunitatea locala.
  • Aplicarea  de norme, proceduri, metode de evaluare a competenţelor specifice şi a conţinuturilor vizate de curricula şcolară.
  • Monitorizarea grupelor cu elevi capabili de performanţă si a celor cu deficiente in invatare.
  • Analiza criteriilor folosite de unitatea şcolară la stabilirea curriculum-ului şi relaţia dintre curriculum-ul naţional şi cel local.
  • Analiza strategiilor de evaluare şi a concordanţei între evaluările elevilor si cerinţele curriculum-ului national.
  • Îmbunătăţirea calităţii predării-învăţării-evaluării astfel încât să se asigure şanse egale pentru toti  elevii, atingerea standardelor curriculare de performanţă, pregătirea elevilor pentru o societate în schimbare.
  • Îmbunătăţirea tehnicilor de evaluare şi a metodelor de examinare a performanţelor şcolare.
  • Evaluarea ofertei educaţionale şi a performanţei educaţionale pe baza criteriilor de monitorizare şi evaluare şi/sau a indicatorilor de performanţă stabiliţi prin  proiectul de dezvoltare a şcolii.
Domeniul  
Activităţi
Resurse de timp
Resurse umane
Resurse materiale
 
1
2
3
4
5
 
I.Curriculum
Întocmirea rapoartului de evaluare pentru anul şcolar precedent.
Întocmirea raporului privind activitatea desfăşurată în anul şcolar 2013-2014. Elaborarea documentelor de proiectare şi organizare a activităţii de învăţământ pentru anul şcolar 2014 – 2015
Octombrie 2014
Director
Coordonatorul de proicte şi programe educative
Membrii CEAC
Raportări, date statistice colectate anterior
 
Întocmirea planului  managerial
Octombrie 2014
Director
 
Planul managerial al I.S.J.
 
Elaborarea graficului şi a tematicii Consiliului de administraţie şi a Consiliului profesoral
Septembrie  2014
Director
Date statistice, documente oficiale
 
Actualizarea Regulamentului Intern al şcolii
Septembrie 2014
Director
Membrii CEAC
Coordonatorul de proicte şi programe educative
 
Regulamentul intern din anul precedent
 
Proiectarea asistenţelor directorului la ore şi întocmirea graficului de asistenţe la ore ale acestuia
Septembrie 2014
Director
Orarul şcolii
 
Constituirea comisiilor metodice la nivelul unităţii şcolare
Septembrie 2014
Director
Coordonator CEAC
Regulamente,
programe şcolare
 
Eficientizarea monitorizării şi a evaluării prin elaborarea şi respectarea Planului de măsuri
Septembrie 2014 – Iunie 2015
Director
Membrii C.E.A.C
Note de
control
Plan de măsuri
 
Elaborarea şi derularea activităţilor din Calendarul activităţilor educative şi extraşcolare
Septembrie 2014 – Iunie 2015
Coordonatorul de proiecte şi programe educative
Calendarul activităţilor la nivelul şcolii
 
 
Organizarea simularilor pentru evaluarea naţionala -elevii clasei a  VIII-a
 
Organizarea evaluării naţionale pentru elevii clasei a  VIII-a
Semestrial
Conform planificării
Director
Cadrele didactice
Metodologii, programe, logistică
 
Organizarea concursurilor şcolare la nivelul unităţii şcolare
 
Conform calendarului
Director
Cadrele didactice.
Metodologii, programe, logistică
 
Asigurarea necesarului de manuale şcolare
 
Septembrie 2014
Director
Logistică, manuale alternative
 
Asigurarea aplicării corecte a documentelor curriculare naţionale la toate nivelele de învăţământ
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
Planuri cadru, programe şcolare
 
Monitorizarea aplicării criteriilor de notare unice la toate disciplinele din trunchiul comun – clasa a VIII-a
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
Membrii C.E.A.C
Standarde, metodologii
 
Verificarea modului de utilizare a laboratorului de informatică .
Conform planificării
Director
Coordonatorul educativ
Lecţii pe PC
 
Îndrumarea şi coordonarea elaborării CDŞ pentru clasele primare şi gimnaziale
Sem. I
An scolar 2014-2015
Director
Responsabiliicomisiilor metodice
Documente oficiale
 
Elaborarea planului de măsuri în vederea remedierii deficienţelor constatate şi urmărirea aplicării acestuia
Conform graficelor
Director
Membrii C.E.A.C
Procese verbale, note de control
 
Monitorizarea şi valorificarea rezultatelor elevilor la evaluările predictive
Octombrie 2014
Responsabiliicomisiilor metodice
Portofoliul profesorului
 
Activităţi de control şi îndrumare pentru verificarea aplicării integrale şi corecte a planului cadru elaborat şi aprobat de M.E.N
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
Membrii C.E.A.C
Metodologii, plan cadru
 
Urmărirea asigurării calităţii educaţiei, a modului în care se realizează atribuţiile manageriale la nivelul colectivelor metodice şi ale fiecărui cadru didactic în parte:
 - controlul parcurgerii ritmice a materiei;
 - analiza obiectivă a nivelului de pregătire a elevilor, cu măsuri concrete de ameliorare a situaţiilor necorespunzătoare;
 - controlul evaluării continue şi corecte a elevilor;
 - desfăşurarea lucrărilor semestriale
Conform graficelor
 
Director
Membrii C.E.A.C
Dcumente şcolare,
procese verbale
 
Elaborarea în cadrul comisiilor metodice a unor proiecte de lecţie–model, care să vină în sprijinul cadrelor didactice debutante
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Responsabiliicomisiilor metodice
Ghiduri metodice
 
Organizarea unui grup – nucleu de cadre didactice cu abilităţi în folosirea calculatorului şi a programului AEL, pentru a acorda sprijin cadrelor didactice în acest domeniu.
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
Laboratorul de informatică
 
Acordarea de consultanţă în probleme de proiectare curriculară, evitând abordările strict formale
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Responsabiliicomisiilor metodice
Materiale CNC,
 
 
Asigurarea unui climat de muncă eficient în folosul copiilor, beneficiarii sistemului educaţional
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
Coordonatorul educativ
Cadrele didactice
Baza materială
 
Sprijinirea iniţiativelor cadrelor didactice şi aplanarea eventualelor conflicte de interes între cadre didactice, cadre didcatice-elevi, cadre didactice-parinti
 
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
Coordonatorul educativ
Responsabiliicomisiilor metodice
Baza materială
 
II. Managementul şcolar
Refacerea organigramei şcolii
 
Sem. I
An scolar 2014-2015
Director
Standarde specifice
 
 
Întocmirea planului de şcolarizare pe nivele de învăţământ
 
Conform graficului M.E.N
Director
Legislaţia în vigoare
 
Informarea  cadrelor didactice cu privire la aplicarea noului mod de finanţare şi introducerea unor norme de evaluare noi
Sem. I
An scolar 2014-2015
Director
Norme metodologice
 
Stabilirea misiunii şi finalităţii specifice unităţii noastre şcolare ca urmare a unei analize (de tip SWOT sau PEST)
Anual
Director
Metodologii, analize
 
Monitorizarea aplicării Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar
Noiembrie 2014
Director
Documente oficiale  ale M.E.N
 
Actualizarea Regulamentului intern
Ianuarie 2015
Director
Membrii C.A.
Reglementări legale şi specifice
 
Asigurarea cunoaşterii şi aplicării Ordonanţei de urgenţă privind asigurarea calităţii educaţiei
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
Documente oficiale  ale M.E.N
 
Stabilirea unor standarde de performanţă specifice la nivelul unităţii de învăţământ, atât în ceea ce priveşte activitatea didactică, cât şi pentru elevi
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
Logistică
 
Elaborarea unor metode specifice şcolii pentru evaluare, auto-evaluare şi monitorizare, pentru asigurarea standardelor naţionale existente şi asigurarea calităţii educaţiei
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
Logistică, standarde M.E.N
 
Asigurarea menţinerii condiţiilor igienico-sanitare în unitate
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
Cadrele didactice
Reglementări legale
 
Valorificarea rezultatelor inspecţiilor şcolare, controalelor sanitare, a celor efectuate de poliţie sau pompieri şi stabilirea de măsuri de remediere a eventualelor deficienţe de la nivelul şcolii
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
Cadrele didactice
Reglementări legale
 
Asigurarea respectării stricte a legalităţii la nivelul tuturor unităţilor şcolare coordonate
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
Cadrele didactice
Reglementări legale
 
Stimularea cadrelor didactice cu o activitate profesională şi educativă deosebită prin recomandarea acestora pentru implicarea în diferite activităţi şi premierea la nivelul unităţii şcolare
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
Reglementări legale
 
Recompensarea prin salarii / gradaţii de merit a personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic
Conform calendarului
Director
Reglementări legale în vigoare
 
Asigurarea prelucrării actelor normative la nivelul unităţii şcolare
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
Reglementări legale
 
Valorificarea rezultatelor evaluărilor prin elaborarea unor strategii adecvate dezvoltării unităţii şcolare
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
Rapoarte
 
Sprijinirea cadrelor didactice de specialitate pentru susţinerea examenelor de perfecţionare şi de obţinere a gradelor didactice
Conform graficelor
Director
Logistică, cererile candidaţilor
 
Promovarea colaborării în cadrul comisiilor metodice, valorizarea comunicarii eficiente in vederea progresului elevilor
Pe parcursul activităţilor
Responsabiliicomisiilor metodice
Metodologii
 
 
III. Resurse umane
 
 
 
III. Resurse umane. Formare. Perfecţionare
 
 
 
Constituirea comisiei pentru evaluare şi asigurarea calităţii şi elaborarea instrumentelor de evaluare internă
Sem. I
An scolar 2014-2015
Director
Logistică, legislaţie,
 
Proiectarea activităţii de formare continua periodică odată la 5 ani a cadrelor didactice
Sem I
An scolar 2014-2015
Director
Responsabilul cu perfecţionarea
Logistică, legislaţie
 
Constituirea comisiilor metodice
Sem. I
An scolar 2014-2015
Director
Regulamente
 
Monitorizarea desfăşurării activităţilor metodice conform graficelor stabilite
Permanent
Responsabiliicomisiilor metodice
Graficele afişate
 
Realizarea unor întâlniri - ateliere, dezbateri, seminare – cu responsabilul cu formarea continuă, cu responsabilii comisiilor metodice şi cadrele didactice
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
Grafice de acţiuni, logistică
 
Abilitarea cadrelor didactice cu competenţe necesare elaborării de auxiliare curriculare: fişe de lucru, teste de evaluare, teme croscurriculare şi transcurriculare
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
Responsabiliicomisiilor metodice
Logistică, legislaţie
 
Stimularea cadrelor didactice pentru a participa la programe de perfecţionare şi dezvoltare profesională organizate de Ministerul Educaţiei,Nationale, de către Casa Corpului Didactic, ale instituţiilor de învăţământ superior şi preuniversitare, ale centrelor de formare continua
Sem. I + II, conform ofertei
An scolar 2014-2015
Director
Oferta de formare
 
Stimularea şi consilierea cadrelor didactice pentru a participa la programe de reconversie profesională (IDD, cursuri postuniversitare etc.)
Sem. I + II, conform ofertei
An scolar 2014-2015
Director
 
Comunicare interinstituţională
 
Asigurarea cunoaşterii în rândul cadrelor didactice a reglementărilor în vigoare privind cariera didactică şi etapele formării profesionale: stagiatură, definitivat, grad II, grad I, doctorat, perfecţionare periodică obligatorie, evoluţie în cariera, recunoaşterea gradelor didactice
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
Norme legale,
programe oficiale
 
Rezolvarea cu abilitate şi discreţie a diferitelor situaţii conflictuale care pot apărea între cadrele didactice, între profesorii de specialitate şi conducerea unităţiir şcolare sau între elevi şi profesori, pentru asigurarea unui climat de lucru eficient
 
 
 
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
 
Director
 
Comunicare
Intra-instituţi onală
 
 IV. Normare. Salarizare Evidenţă informatizată
Întocmirea statului de personal
Octombrie 2014
Director
Plan şcolariz., baza de date, logistică
 
Fundamentarea cheltuielilor pentru anul 2015
Octombrie 2014
Director
Baza de date, logistică
 
 Operarea datelor privind situaţia statistică la nivelul unităţiiide învăţământ SC0, SC1 (început de semestru I, început de an şcolar)
Semestrul I
An scolar 2014-2015
 Director
Baza de Date Naţională a Educaţiei
 
Întocmirea Situaţiei Statistice la Început de An Şcolar (SSIAS) privind încadrarea cu personal didactic, auxiliar şi nedidactic, efective de elevi, etc
septembrie – octombrie 2014
 Director
Aplicatia informatizata SSIAS
 
Operarea  statului de funcţii la nivelul şcolii
octombrie – noiembrie 2014
 Director
Aplicatia informatizata STATOCT
 
Operarea datelor privind situaţia la învăţătură şi starea disciplinară a elevilor la sfărşitul semestrului I, II, la sfârşitul anului şcolar: SC1, SC3, SC34
Semestrul I, Semestrul II
An scolar 2014-2015
 Director
Baza de Date Naţională a Educaţiei
 
Întocmirea şi validarea la nivel de şcoală a dosarelor în vederea achiziţionării unui calculator în cadrul  Programulului “Euro–200”
Semestrul I, Semestrul II
An scolar 2014-2015
Director
Sisteme informatizate specifice
 
Realizarea  bazei de date privind elevii, personalul didactic(BDNE).
Semestrul I, Semestrul II
An scolar 2014-2015
Director
Baza de date Naţională a Educaţiei
 
Iniţierea unor activităţi de verificare a gradului de funcţionalitate a laboratoarului de informatică şi evaluarea necesarului de soft-uri educaţionale
Semestrul I, Semestrul II
An scolar 2014-2015
Director
Coordonatorul CEAC
 
 
Sprijinirea iniţiativelor prin flexibilitate şi deschidere spre nou
Semestrul I, Semestrul II
An scolar 2014-2015
Director
Coordonatorul CEAC
 
 
V.Parteneriate şi programe
 
Planificarea colaborării şcolii cu poliţia, pompierii, instituţii culturale, agenţi economici, ONG-uri furnizoare de educatie nonformala
Sem. I
An scolar 2014-2015
Director
Coordonatorul CEAC
Legislaţie specifică, protocoale
 
Stabilirea şi utilizarea sistemului informaţional în toate sensurile, pe orizontală şi verticală
Sem. I
An scolar 2014-2015
Director
Comunicare interinstituţională
 
Identificarea nevoilor de educaţie ale comunităţii locale şi a posibilităţilor de satisfacere a acestora, realizarea proiectelor în parteneriat şcoală - comunitate în folosul ambelor părţi
 
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Profesorii diriginti
Legislaţie, comunicare interinstituţională
 
Colaborarea cu instituţiile centrale şi locale, asociaţii, organizaţii non-guvernamentale care activează în domeniul educaţional, al  activităţilor  educative  extraşcolare şi extracurriculare
 
Conform calendarului
propriu
Director
Coordonatoruleducativ
Calendar activităţi
 
Cresterea relevanţei ofertei de servicii educaţionale pentru toate categoriile de copii si elevi, prin asigurarea unei mai bune corelări cu nevoile locale, cu diversele situaţii si probleme ale comunităţii, cu nevoile si interesele individuale ale elevilor
Conform calendarului
propriu
Director
Responsabiliicomisiilor metodice
Calendar activităţi
 
Colaborarea cu sindicatele în vederea respectării legislaţiei muncii
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
Coordonatorul de proiecte şi programe
Legislaţie specifică
 
VI.Resurse materiale
 
 
Evaluarea programelor şi proiectelor derulate pe tot parcursul desfăşurării lor
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
Membrii CEAC
Legislaţia specifică, logistică
 
 Consilierea cadrelor didactice pentru elaborarea  de proiecte în cadrul programelor  sectoriale, părţi ale   programului comunitar integrat de învăţare de-a lungul întregii vieţi.
Sem. I + II, conform ofertei
An scolar 2014-2015
Coordonatorul de proiecte şi programe
Comunicare interinstituţională
 
Participarea la activităţile extracurriculare înscrise în calendarul Ministerului Educaţiei, Nationale pentru anul şcolar 2014-2015.
Conform calendarului
Coordonatorul de proicte şi programe
Conform specificărilor M.E.N
 
Colaborarea cu Primăria şi cu alte instituţii  pentru finanţarea şi derularea proiectelor deja iniţiate, precum şi a celor noi
Conform calendarului
 
Logistică, Convenţii de parteneriat
 
Creşterea relevanţei  ofertei de servicii şi programe educţionale oferite de şcoală pentru toate categoriile de copii, elevi, tineri, adulţi, prin asigurarea unei mai bune corelări cu nevoile locale, cu diversele situaţii şi probleme ale comunităţii, cu nevoile şi interesele individuale ale acestora, cu cerinţele de pe piaţa muncii
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
Coordonatorul educativ
Responsabiliicomisiilor metodice
Oferta de servicii şi programe educţionale
 
Organizarea şi participarea la întâlniri, mese rotunde etc. cu diverşi factori sociali interesaţi în stabilirea de parteneriate şi programe
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
Coordonatorul educativ
În funcţie de fiecare activitate în parte
 
Identificarea nevoilor de formare pentru dezvoltarea profesională a angajaţilor unităţii  de învăţământ, pentru dezvoltarea instituţională a şcolii şi pentru implementarea măsurilor de reformă ale MEN
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Coordonatorul de proiecte şi programe
Responsabilul cu perfecţionarea
Legislaţie, oferta de programe
 
Evaluarea impactului programelor de formare continuă a cadrelor didactice asupra calităţii activităţii didactice realizate cu elevii
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
Responsabilul CEAC
Proceduri de evaluare
 
 
 
Devoltarea la cadrele didactice a cunoştinţelor, competenţelor şi atitudinilor, de natură să contribuie la realizarea unei societăţi democratice, bazată pe cunoaştere, în spaţiul european
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
Cadrele didactice
Oferta de programe de perfecţionare
 
Rezolvarea amiabilă a eventualelor conflicte între şcoală şi comunitate
 
 
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
 
Comunicare interinstituţională
 
Asigurarea funcţionalităţii calculatoarelor din dotare.
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
Logistică
 
Efectuarea analizei privind stadiul lucrărilor de reparaţii şi investiţii în unităţile de învăţământ din coordonare
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
 
Logistică, situaţii, raportări
 
Stabilirea necesarului privind asigurarea cu manuale şcolare
Anual
Director
Legislaţia în domeniu
 
Valorificarea, actualizarea şi exploatarea bazelor de date
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
Baze de date, logistică
 
Asigurarea cu rechizite gratuite a tuturor elevilor ai căror părinţi au posibilităţi materiale reduse
Sem. I + II
An scolar 2014-2015
Director
Logistică, legislaţia în domeniu
 
Director ,
Prof. DINICIOIU VALENTIN