PLAN MANAGERIAL
CONTEXT LEGISLATIV
Legea educației naționale nr.1/2011, cu modificările și completările ulterioare
ORDIN nr. 4183 din 4 iulie 2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar , regulament intrat în vigoare la data de 1 septembrie 2022
✓ ORDIN nr. 5.154 din 30 august 2021 pentru aprobarea Metodologiei-cadru de organizare și funcționare a consiliilor de administrație din unitățile de învățământ preuniversitar
✓ ORDIN nr. 4050 din 29 iunie 2021 pentru aprobarea Normelor metodologice privind efectuarea concediului de odihnă al personalului didactic de predare, de conducere, de îndrumare şi control şi al personalului de cercetare din învăţământul de stat
✓ ORDIN nr. 435/26 04 2021 pentru modificarea și completarea Metodologiei privind formarea continuă a personalului din învățământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.561/2011
✓ ORDIN nr. 5561 din 7 octombrie 2011 pentru aprobarea Metodologiei privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar
ORDIN nr. 5447 din 31 august 2020 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar
✓ OMEC Nr. 4135 / 2020 – instrucţiuni de continuare a procesului de învăţare ✓ ORDIN Nr. 5.149/30 august 2021 privind organizarea şi desfăşurarea evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a, în anul şcolar 2021 - 2022
✓ OMEC Nr. 4115 / 10. 04. 2020 – privind aprobarea programelor pentru Evaluarea Naţională la clasa a VIII – a
✓ ORDIN 4247/13.05.2020 pentru modificarea şi completarea Metodologiei de evaluare anuală a activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar, aprobată prin ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 6.143/2011
✓ ORDIN Nr. 5967/2020 din 6 noiembrie 2020 pentru aprobarea Metodologiei privind sistemul de acumulare, recunoaştere şi echivalare a creditelor profesionale transferabile
✓ OMEC Nr. 4317 - pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului educației naționale nr. 4948/2019 privind organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat
✓ OMEC Nr. 4220 / 769 / 2020 – pentru stabilirea unor măsuri de prevenire şi combatere a îmbolnăvirilor cu sars cov 2 în unităţile instituţiile de învăţământ
✓ LEGEA EDUCAŢIEI NAŢIONALE nr.1/05.01.2011 cu modificările din 2020, respectiv LEGILE 184, 185, 186/2020
✓ OUG Nr. 144/24. 08. 2020 ✓ LEGEA Nr. 221/2019
✓ ORDIN 1281/23.12.2020 privind Regulamentul de inspecţie a unităţilor de învătământ preuniversitar
✓ ORDIN nr. 974 din 2 iunie 2020 privind stabilirea criteriilor de evaluare a performanțelor profesionale individuale pentru personalul contractual și a fișei de evaluare a personalului de execuție și de conducere
✓ ORDIN nr. 5554/2011 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Casei Corpului Didactic
✓ OMECTS nr. 4390/7.06.2012 privind înfiinţarea Consiliului Naţional pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar
✓ ORDIN COMUN MECTS - MMFPS nr. 4469/12.06.2012/nr. 1804/03.07.2012 privind aprobarea Metodologiei de utilizare a instrumentelor Europass şi Youthpass şi a Metodologiei-cadru cu privire la serviciile de consiliere şi orientare a carierei pe tot parcursul vieţii.
✓ ORDIN Nr. 4093/2017 din 19 iunie 2017 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.248/2011 privind aplicarea Programului "A doua şansă"
✓ ORDIN nr. 5248 din 31 august 2011 privind aplicarea Programului “A doua șansă”
✓ ORDIN Nr. 4831/2018 din 30 august 2018 privind aprobarea Codului-cadru de etică al personalului didactic din învăţământul preuniversitar
ORDIN nr. 5484 din 29 septembrie 2011 pentru aprobarea Metodologiei privind recunoaşterea şi echivalarea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal de către cadrele didactice care ocupă funcţii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, învăţători/învăţătoare, maistru instructor, antrenor, în vederea ocupării funcţiei didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, profesor pentru învăţământul primar, profesor de instruire practică, respectiv profesor-antrenor în cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor
✓ Ordonanţa de urgenţă nr. 49/2014 privind instituirea unor măsuri în domeniul educaţiei, cercetării ştiinţifice şi pentru modificarea unor acte normative
✓ ORDIN nr. 5485 din 29 septembrie 2011 pentru aprobarea Metodologiei privind constituirea corpului profesorilor mentori pentru coordonarea efectuării stagiului practic în vederea ocupării unei funcţii didactice
✓ ORDIN nr. 5553/2011 - Metodologia privind echivalarea pe baza ECTS/SECT a învăţământului universitar de scurtă durată, realizat prin colegiul cu durata de 3 ani sau institutul pedagogic cu durată de 3 ani, cu ciclul I de studii universitare de licenţă, pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar
✓ ORDIN nr. 5561 din 7 octombrie 2011 pentru aprobarea Metodologiei privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar
✓ ORDIN Nr. 3844/2016 din 24 mai 2016 pentru aprobarea Regulamentului privind regimul actelor de studii şi al documentelor şcolare gestionate de unităţile de învăţământ preuniversitar
✓ ORDIN nr. 5567 din 7 octombrie 2011 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor care oferă activitate extraşcolară
✓ Ordinul MECS nr. 4624/2015 - modificarea anexei nr. 1 la Regulamentul unitatilor care ofera activitate extrascolara
✓ Strategia MECT cu privire la reducerea fenomenului de violenţă în unităţile de învăţământ preuniversitar, aprobată prin O.M.Ed.C.T. nr. 1409/2007 şi Legea 29/2010 de modificare a Legii 35/2007
✓ ORDIN nr. 4.343/2020 din 27 mai 2020 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. 7 alin. (1^1), art. 56^1 şi ale pct. 6^1 din anexa la Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, privind violenţa psihologică - bullying
Pornind de la prioritatile politicii educationale ale M.E.
- Calitate
- Descentralizare
- Performanță
- Eficiență
- Standarde europene
- Accesibilitatea la educație
- Învătare continuă
- Oferte educaționale
- Resurse umane calificate
- Responsabilitate
Şcoala Gimnazială Căneşti fundamentează si aplică politica educatională a ME privind învațamântul preuniversitar. De aceea, Şcoala Gimnazială Căneşti si-a stabilit obiectivele pentru anul scolar 2022-2023 în concordanță cu prioritățile si strategia I.S.J , care decurg din priorităţile şi strategia Ministerului Educației pentru perioada 2022-2023, privind asigurarea calității si a accesului la educație, a compatibilizării cu cerințele de educație si formare profesională existente în Uniunea Europeana.
MISIUNEA
Toți actorii spațiului educațional de la Scoala Gimnazială Cănești îsi canalizează eforturile pentru:
- Dezvoltarea educaţiei şi formării permanente, în sensul promovării unui învăţământ modern, deschis şi flexibil, capabil să asigure accesul la toate nivelurile şi formele de învăţământ, din perspectiva formării abilităţilor şi competenţelor pentru realizarea succesului personal şi profesional, în contextul actual de stat membru al Uniunii Europeane.
- facilitarea comunicării între administraţia locală şi unitatea şcolară si promovarea unui dialog permanent, deschis şi flexibil între partenerii sociali şi educaţionali.
- asigurarea aplicarii şi respectarii prevederilor legislaţiei şcolare şi legislaţiei muncii.
- promovarea unui învăţământ deschis şi flexibil, capabil să asigure formarea abilităţilor şi competenţelor pentru realizarea succesului personal şi profesional, în contextul social actual.
- dezvoltarea interesului pentru educaţia şi formarea permanentă printr-un învăţământ axat nu numai pe nevoile limitate ale unei profesiuni, ci şi pe disponibilitatea continuă pentru cunoaştere şi acţiune.
VIZIUNEA
Şcoala Gimnazială Cănesti este o şcoală în slujba comunităţii având capacitatea de a funcţiona ca o structură eficientă şi echitabilă pentru toate categoriile de copii şi de a asigura progresul tuturor elevilor săi, astfel încât "mâine să fie mai buni ca azi"... Construim viitorul copiilor prin iubire, respect şi responsabilitate pentru ca aceştia să devină cetăţeni ai lumii dornici de a învăţa toata viaţa
Pentru elaborarea planului managerial si a programului operațional pentru anul școlar 2022-2023, s-a realizat analiza SWOT, în funcție de care şcoala noastră îsi propune sa dezvolte punctele tari si să diminueze ponderea punctelor slabe, venind in întâmpinarea oportunităților oferite de mediul extern, creând rezistența la amenințări.
Analiza Swot
MEDIUL INTERN
Puncte tari:
- Existența în unitatea şcolară cu personalitate juridică a tehnologiei utilizată în activitățile educative și administrative. Toți elevii școlii au primit tablete gratuite cu abonament pe doi ani. Toți profesorii au primit laptopuri
- Încadrare foarte buna:
- 6 cadre didactice titulare din care: 6 cadre didactice cu gradul I
- Două cadre didactice calificate (gradul II/debutant )
- Existenţa unor parteneriate in derulare: cu Cabinetul medical, cu Biserica, cu Poliția, cu alte instituții de învățământ etc.
- Existența unui acord încheiat cu Primăria Cănești pentru folosirea gratuită a bazei sportive din localitate.
- Cadre didactice participante la cursuri de formare efectuate prin Casa Corpului Didactic Buzău și alți furnizori acreditați .
- Existenţa cabinetului de informatică dotat cu zece calculatoare, două laptopuri, tablă inteligentă și retroproiector.
- Preocuparea conducerii unităţii şcolare pentru dezvoltarea bazei materiale .
- Exploatarea eficientă a resursei de timp în respectarea programelor, în pregătirea suplimentară a elevilor la disciplinele de examen.
- Implicarea în actul decizional a tuturor cadrelor didactice.
- Elevii sunt capabili să-şi însuşească cunoştinţele şi abilităţile necesare propriei formări.
- Frecvenţa la cursuri a elevilor este foarte bună (conform statisticilor privind anii școlari precedenți).
- Nu se înregistrează abandon şcolar.
- Toate cadrele didactice dovedesc o bună pregătire profesională şi manifestă interes pentru formarea continuă şi perfecţionare.
- În colectivul didactic s-au stabilit relaţii de colaborare şi cooperare, toate cadrele didactice sunt bine integrate şi manifestă ataşament faţă de şcoala noastră.
- Cei mai mulţi profesori au continuitate pe post.
- Clădirea şcolii, deşi veche, este bine întreţinută, cu săli suficiente şi spaţioase, ceea ce contribuie la desfășurarea activității în condiții de siguranță sanitară.
- Toate unităţile şcolare din coordonare au autorizaţie sanitară de funcţionare.
- Sălile de clasă sunt dotate cu mobilier modular şi material didactic adecvat.
- Şcoala asigură ambianţa, confortul şi securitatea necesare desfăşurării activităţii şcolare in conditii optime.
- În condiții de forță majoră, activitățile se pot desfășura online, elevii primind tablete gratuite, iar profesorii laptopuri
- Reabilitarea totală a școlii este prevăzută într-un program guvernamental
- Școala Primară Negoșina își desfășoară activitatea într-o clădire nouă
PUNCTE SLABE
- Supraîncarcarea fisei postului a personalului de conducere, îndrumare si control si a cadrelor didactice.
- Fluctuația calităţii mediului educaţional, masurata prin rezultatele obtinute la evaluarea nationala: 2 elevi (din 2) au promovat în anul școlar 2021/2022; toți cei 4 elevi au promovat anul școlar 2020-2021 și urmează cursurile liceale/profesionale, 4 elevi promovați (din 5; unul nu s-a prezentat) în anul școlar 2019-2020, 4 elevi promovați din 5 în anul școlar 2018-2019, 3 elevi promovați (din 5) în anul școlar 2017-2018, 4 elevi promovați (din 4) în anul școlar 2016-2017, 0 elevi promovați (din 0) în anul școlar 2015-2016 și 5 elevi promovați (din 14) în anul școlar 2014-2015 .
- Insuficienta implicare a părinţilor in viata şcolii si reticenta acestora manifestată la derularea unor programe sau activitati.
- Scăderea demografică
- Slaba motivaţie pentru învăţare din cauza situatiei economico-finaciare precare a familiilor
- Planificarea inadecvată a resursei de timp.
- Fluctuația semnalului pentru Internet în funcție de locurile unde sunt situate locuințele elevilor
MEDIUL EXTERN
OPORTUNITĂȚI
- Legislația școlară in vigoare.
- Recunoasterea gradelor didactice în cazul obținerii unei alte specializari sau functii didactice.
- Existenta proiectelor și programelor europene, inclusiv cele de tip POSDRU, pentru dezvoltarea în carieră.
- Disponibilitatea institutiilor de învațamânt superior pentru formarea continuă a cadrelor didactice.
- Colaborarea cu administraţia locală , cu alte instituţii partenere
- Deschiderea ISJ-Buzău pentru sprijinirea școlilor din zonele defavorizate pentru ca toți elevii să aibă acces la educație
- Programele naţionale şi locale de dotare a şcolilor cu mobilier şi material didactic .
- Amenajarea laboratorului de informatică (conectat la Internet).
- Administraţia locală deschisă la problemele şcolii.
- Dotarea unităţilor şcolare cu mobilier, material sportiv, cărţi pentru biblioteca şcolară prin programe naţionale şi locale, prin donații și sponsorizări.
- Creşterea interesului unor părinţi faţă de problemele şcolii, manifestarea dorinţei de a se implica în rezolvarea acestora.
- Creşterea încrederii părinţilor în oferta educaţională a şcolii.
- Susţinerea comunităţii locale în ceea ce priveşte demersurile şcolii de a fi menţinută ca unitate independentă (cu personalitate juridică ).
- Existența microbuzelor şcolare, care-i scutesc pe cei mai mulţi dintre elevii şcolii de parcurgerea pe jos a unor distanţe foarte mari între casă şi şcoală
AMENINȚĂRI
- Inerția, rutina susținută de slaba motivare a unor cadre didactice pentru atingerea standardului profesional optim.
- Interesul si implicarea scăzuta a părinților în cunoașterea si rezolvarea problemelor școlii.
- Insuficienţa fondurilor alocate pentru unităţile şcolare de către Consiliul local.
- Lipsa agenţilor economici în zonă.
- Subdezvoltarea economică a localităţii.
- Resursele economice foarte reduse ale familiilor elevilor.
- Populaţia îmbătrânită şi cu un nivel de educaţie scăzut.
- Porţiunea mare de şosea neasfaltată, care descurajează naveta cadrelor didactice.
- Numărul mare de familii dezorganizate, cu probleme sociale deosebite, cu carenţe educative.
- Sporul de zonă foarte mic, care nu motivează cadrele didactice navetiste să rămână pe post mai mulţi ani.
- Condiţiile grele de navetă ale cadrelor didactice (microbuze care nu oferă confortul necesar în condiţii de iarnă, drum cu foarte multe porţiuni cu risc crescut de alunecare a terenului, o mare porţiune de şosea neasfaltată, numeroase pante care în condiţii de iarnă fac ca drumul să nu poată fi parcurs de mijlocele de transport ).
- Scăderea populaţiei şcolare, cu implicaţii asupra efectivelor scolare.
- Degradarea/uzura morală a spaţiilor şcolare.
Constientizând faptul ca îmbunatațirea calitații educației este un proces continuu care presupune evaluare, analiză si acțiune corectiva din partea furnizorilor de educație, bazata pe selectarea si adaptarea celor mai potrivite proceduri, precum si pe alegerea si aplicarea celor mai relevante standarde de referință, Şcoala Gimnazială Căneşti îsi propune o serie de actiuni in cadrul programelor si proiectelor naționale, menite să compatibilizeze oferta educaţională proprie cu exigențele unui sistem modern de evaluare a cunostintelor si competențelor elevilor la examene nationale, la concursuri si olimpiade.
Prioritatea demersurilor educationale se va concentra pe îmbunatațirea actului educational, față în față sau online, astfel încât elevii si comunitatea sa devină într-adevăr beneficiarii eforturilor umane si financiare coordonate de instituțiile abilitate si responsabile.
Şcoala Gimnazială Căneşti își proiectează activitatea, în conformitate cu obiectivele strategice ale I.S.J şi ale ME, pe următoarele direcții strategice:
- Asigurarea calitații educației si compatibilizarea sistemului național de învațământ cu sistemul european de educație si formare profesională.
- Asigurarea egalității de șanse si sporirea accesului la educație.
- Descentralizarea si creșterea gradului de autonomie a sistemului educativ, la nivelul unităților/ instituțiilor de învățământ.
- Stimularea educației permanente.
- Reforma educației timpurii.
- Creșterea capacitații institutionale, pentru elaborarea si gestionarea proiectelor, pentru promovarea valorilor:
- legalitate, imparțialitate, obiectivitate
- transparență
- responsabilitate
- orientare către elev, profesori, comunitate.
Plan managerial
OBIECTIVE
- Asigurarea calităţii educaţiei prin oferirea programelor educationale care să satisfacă aşteptările beneficiarilor, precum şi standardele de calitate.
- Implementarea curriculum-ului naţional la nivelul unităţii de învăţământ, al fiecărei catedre, al fiecărui cadru didactic şi asigurarea corelaţiei dintre acesta şi curriculum-ul local.
- Cunoaşterea şi aplicarea documentelor de politică educaţională şi a finalităţilor pe niveluri de şcolarizare în cadrul tuturor unităţilor de învăţământ din comună, urmărind modificările legislative recente.
- Personalizarea ofertei educaţionale la nivel instituţional.
- Stabilirea ofertei curriculare în unităţile de invăţământ în funcţie de nevoile specifice comunităţii.
- Aplicarea de norme, proceduri, metode de evaluare a competenţelor/obiectivelor de referinţă şi a conţinuturilor vizate de curricula şcolară.
- Colaborarea dintre şcoală, I.S.J. si comunitatea locală.
- Aplicarea de norme, proceduri, metode de evaluarea competenţelor specifice şi a conţinuturilor vizate de curricula şcolară.
- Monitorizarea grupelor cu elevi capabili de performanţă si a celor cu deficiențe în învațare.
- Analiza criteriilor folosite de unitatea şcolară la stabilirea curriculum-ului şi relaţia dintre curriculum-ul naţional şi cel local.
- Analiza strategiilor de evaluare şi a concordanţei între evaluările elevilor și cerinţele curriculum-ului national.
- Îmbunătăţirea calităţii predării-învăţării-evaluării astfel încât să se asigure şanse egale pentru toti elevii, atingerea standardelor curriculare de performanţă, pregătirea elevilor pentru o societate în schimbare.
- Îmbunătăţirea tehnicilor de evaluare şi a metodelor de examinare a performanţelor şcolare.
- Evaluarea ofertei educaţionale şi a performanţei educaţionale pe baza criteriilor de monitorizare şi evaluare şi/sau a indicatorilor de performanţă stabiliţi prin proiectul de dezvoltare a şcolii.
Domeniul |
Activităţi |
Resurse de timp |
Resurse umane |
Resurse materiale/ Monitorizare |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
I.Curriculum |
Întocmirea rapoartului de evaluare pentru anul şcolar precedent. Întocmirea raportului privind activitatea desfăşurată în anul şcolar 2021-2022. Elaborarea documentelor de proiectare şi organizare a activităţii de învăţământ pentru anul şcolar 2022 – 2023 |
Octombrie 2022 |
Director Coordonatorul de proiecte şi programe educative Membrii CEAC |
Raportări, date statistice colectate anterior |
|
Întocmirea planului managerial |
Octombrie 2022 |
Director
|
Planul managerial al I.S.J. |
|
|
Elaborarea graficului şi a tematicii Consiliului de administraţie şi a Consiliului profesoral |
Septembrie 2022 |
Director |
Date statistice, documente oficiale |
|
|
Actualizarea Regulamentului Intern al şcolii |
Septembrie 2022 |
Director Membrii CEAC Coordonatorul de proiecte şi programe educative
|
Regulamentul intern din anul precedent |
|
|
Proiectarea asistenţelor directorului la ore şi întocmirea graficului de asistenţe la ore ale acestuia |
Septembrie 2022 |
Director |
Orarul şcolii |
|
|
Constituirea comisiilor metodice la nivelul unităţii şcolare |
Septembrie 2022 |
Director Coordonator CEAC |
Regulamente, programe şcolare |
|
|
Eficientizarea monitorizării şi a evaluării prin elaborarea şi respectarea Planului de măsuri |
Septembrie 2022 – Iunie 2023 |
Director Membrii C.E.A.C |
Note de control Plan de măsuri |
|
|
Elaborarea şi derularea activităţilor din Calendarul activităţilor educative şi extraşcolare |
Septembrie 2022 – Iunie 2023 |
Coordonatorul de proiecte şi programe educative |
Calendarul activităţilor la nivelul şcolii
|
|
|
Organizarea simularilor pentru evaluarea naţionala -elevii clasei a VIII-a
Organizarea evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a |
Semestrial Conform planificării |
Director Cadrele didactice |
Metodologii, programe, logistică |
|
|
Organizarea concursurilor şcolare la nivelul unităţii şcolare
|
Conform calendarului |
Director Cadrele didactice. |
Metodologii, programe, logistică |
|
|
Asigurarea necesarului de manuale şcolare
|
Septembrie 2022 |
Director |
Logistică, manuale alternative |
|
|
Asigurarea aplicării corecte a documentelor curriculare naţionale la toate nivelele de învăţământ |
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Director |
Planuri cadru, programe şcolare |
|
|
Monitorizarea aplicării criteriilor de notare unice la toate disciplinele din trunchiul comun – clasa a VIII-a |
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Director Membrii C.E.A.C |
Standarde, metodologii |
|
|
Verificarea modului de utilizare a laboratorului de informatică . |
Conform planificării |
Director Coordonatorul educativ |
Lecţii online |
|
|
Îndrumarea şi coordonarea elaborării CDŞ pentru clasele primare şi gimnaziale |
Sem. I An scolar 2022-2023 |
Director Comisia pentru Curriculum |
Documente oficiale |
|
|
Elaborarea planului de măsuri în vederea remedierii deficienţelor constatate şi urmărirea aplicării acestuia |
Conform graficelor |
Director Membrii C.E.A.C |
Procese verbale, note de control |
|
|
Monitorizarea şi valorificarea rezultatelor elevilor la evaluările predictive |
Octombrie 2022 |
Responsabilii comisiilor de specialitate |
Portofoliul profesorului |
|
|
Activităţi de control şi îndrumare pentru verificarea aplicării integrale şi corecte a planului cadru elaborat şi aprobat de M.E |
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Director Membrii C.E.A.C |
Metodologii, plan cadru |
|
|
Urmărirea asigurării calităţii educaţiei, a modului în care se realizează atribuţiile manageriale la nivelul colectivelor metodice şi ale fiecărui cadru didactic în parte: - controlul parcurgerii ritmice a materiei; - analiza obiectivă a nivelului de pregătire a elevilor, cu măsuri concrete de ameliorare a situaţiilor necorespunzătoare; - controlul evaluării continue şi corecte a elevilor; - desfăşurarea lucrărilor semestriale |
Conform graficelor
|
Director Membrii C.E.A.C |
Documente şcolare, procese verbale |
|
|
Elaborarea în cadrul comisiilor de specialitate a unor proiecte de lecţie–model, care să vină în sprijinul cadrelor didactice debutante |
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Responsabilii comisiilor de specialitate |
Ghiduri metodice |
|
|
Organizarea unui grup – nucleu de cadre didactice cu abilităţi în folosirea calculatorului şi a programului AEL, pentru a acorda sprijin cadrelor didactice în acest domeniu. |
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Director |
Laboratorul de informatică |
|
|
Acordarea de consultanţă în probleme de proiectare curriculară, evitând abordările strict formale |
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Responsabilii comisiilor de specialitate |
Materiale CNC |
|
|
Asigurarea unui climat de muncă eficient în folosul copiilor, beneficiarii sistemului educaţional |
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Director Coordonatorul educativ Cadrele didactice |
Baza materială |
|
|
Sprijinirea iniţiativelor cadrelor didactice şi aplanarea eventualelor conflicte de interes între cadre didactice, cadre didcatice-elevi, cadre didactice-parinti
|
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Director Coordonatorul educativ Responsabilii comisiilor de specialitate |
Baza materială |
|
|
II. Managementul şcolar |
Refacerea organigramei şcolii
|
Sem. I An scolar 2022-2023 |
Director |
Standarde specifice |
|
Întocmirea planului de şcolarizare pe niveluri de învăţământ
|
Conform graficului M.E.. |
Director |
Legislaţia în vigoare |
|
|
Informarea cadrelor didactice cu privire la aplicarea noului mod de finanţare şi introducerea unor norme de evaluare noi |
Sem. I An scolar 2022-2023 |
Director |
Norme metodologice |
|
|
Stabilirea misiunii şi finalităţii specifice unităţii noastre şcolare ca urmare a unei analize (de tip SWOT sau PESTE) |
Anual |
Director |
Metodologii, analize |
|
|
Monitorizarea aplicării Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar |
Noiembrie 2022 |
Director |
Documente oficiale ale M.E.. |
|
|
Actualizarea Regulamentului intern |
Ianuarie 2022 |
Director Membrii C.A. |
Reglementări legale şi specifice |
|
|
Asigurarea cunoaşterii şi aplicării Ordonanţei de urgenţă privind asigurarea calităţii educaţiei |
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Director |
Documente oficiale ale M.E.C. |
|
|
Stabilirea unor standarde de performanţă specifice la nivelul unităţii de învăţământ, atât în ceea ce priveşte activitatea didactică, cât şi pentru elevi |
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Director |
Logistică |
|
|
Elaborarea unor metode specifice şcolii pentru evaluare, auto-evaluare şi monitorizare, pentru asigurarea standardelor naţionale existente şi asigurarea calităţii educaţiei |
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Director |
Logistică, standarde M.E.C |
|
|
Asigurarea menţinerii condiţiilor igienico-sanitare în unitate |
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Director Cadrele didactice |
Reglementări legale |
|
|
Valorificarea rezultatelor inspecţiilor şcolare, controalelor sanitare, a celor efectuate de poliţie sau pompieri şi stabilirea de măsuri de remediere a eventualelor deficienţe de la nivelul şcolii |
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Director Cadrele didactice |
Reglementări legale |
|
|
Asigurarea respectării stricte a legalităţii la nivelul tuturor unităţilor şcolare coordonate |
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Director Cadrele didactice |
Reglementări legale |
|
|
Stimularea cadrelor didactice cu o activitate profesională şi educativă deosebită prin recomandarea acestora pentru implicarea în diferite activităţi şi premierea la nivelul unităţii şcolare |
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Director |
Reglementări legale |
|
|
Recompensarea prin salarii / gradaţii de merit a personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic |
Conform calendarului |
Director |
Reglementări legale în vigoare |
|
|
Asigurarea prelucrării actelor normative la nivelul unităţii şcolare |
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Director |
Reglementări legale |
|
|
Valorificarea rezultatelor evaluărilor prin elaborarea unor strategii adecvate dezvoltării unităţii şcolare |
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Director |
Rapoarte |
|
|
Sprijinirea cadrelor didactice de specialitate pentru susţinerea examenelor de perfecţionare şi de obţinere a gradelor didactice |
Conform graficelor |
Director |
Logistică, cererile candidaţilor |
||
Promovarea colaborării în cadrul comisiilor metodice, valorizarea comunicarii eficiente in vederea progresului elevilor |
Pe parcursul activităţilor |
Responsabilii comisiilor metodice |
Metodologii |
|
|
III. Resurse umane
III. Resurse umane. Formare. Perfecţionare |
Constituirea comisiei pentru evaluare şi asigurarea calităţii şi elaborarea instrumentelor de evaluare internă |
Sem. I An scolar 2022-2023 |
Director |
Logistică, legislaţie, |
|
Proiectarea activităţii de formare continua periodică odată la 5 ani a cadrelor didactice |
Sem I An scolar 2022-2023 |
Director Responsabilul cu perfecţionarea |
Logistică, legislaţie |
|
|
Constituirea comisiilor de specialitate |
Sem. I An scolar 2022-2023 |
Director |
Regulamente |
|
|
Monitorizarea desfăşurării activităţilor de specialitate conform graficelor stabilite |
Permanent |
Responsabilii comisiilor de specialitate |
Graficele afişate |
|
|
Realizarea unor întâlniri - ateliere, dezbateri, seminare – cu responsabilul cu formarea continuă, cu responsabilii comisiilor de specialitate şi cadrele didactice |
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Director |
Grafice de acţiuni, logistică |
|
|
Abilitarea cadrelor didactice cu competenţe necesare elaborării de auxiliare curriculare: fişe de lucru, teste de evaluare, teme croscurriculare şi transcurriculare |
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Director Responsabilii comisiilor de specialitate |
Logistică, legislaţie |
|
|
Stimularea cadrelor didactice pentru a participa la programe de perfecţionare şi dezvoltare profesională organizate de Ministerul Educaţiei și Cercetării de către Casa Corpului Didactic, ale instituţiilor de învăţământ superior şi preuniversitare, ale centrelor de formare continua |
Sem. I + II, conform ofertei An scolar 2021-2022 |
Director |
Oferta de formare |
|
|
Stimularea şi consilierea cadrelor didactice pentru a participa la programe de conversie profesională (IDD, cursuri postuniversitare etc.) |
Sem. I + II, conform ofertei An scolar 2022-2023 |
Director
|
Comunicare interinstituţională |
|
|
Asigurarea cunoaşterii în rândul cadrelor didactice a reglementărilor în vigoare privind cariera didactică şi etapele formării profesionale: stagiatură, definitivat, grad II, grad I, doctorat, perfecţionare periodică obligatorie, evoluţie în cariera, recunoaşterea gradelor didactice |
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Director |
Norme legale, programe oficiale |
|
|
Rezolvarea cu abilitate şi discreţie a diferitelor situaţii conflictuale care pot apărea între cadrele didactice, între profesorii de specialitate şi conducerea unităţiir şcolare sau între elevi şi profesori, pentru asigurarea unui climat de lucru eficient
|
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Director |
Comunicare Intrainstituţi onală |
|
|
IV. Normare. Salarizare Evidenţă informatizată |
Întocmirea statului de personal |
Octombrie 2022 |
Director |
Plan şcolariz., baza de date, logistică |
|
Fundamentarea cheltuielilor pentru anul 2022 |
Octombrie 2022 |
Director |
Baza de date, logistic |
|
|
Operarea datelor privind situaţia statistică la nivelul unităţiiide învăţământ |
Semestrul I An scolar 2022-2023 |
Director |
SIIIR |
|
|
Întocmirea Situaţiei Statistice la Început de An Şcolar (SSIAS) privind încadrarea cu personal didactic, auxiliar şi nedidactic, efective de elevi, etc |
septembrie – octombrie 2022 |
Director |
Aplicatia informatizata SSIAS |
|
|
Operarea statului de funcţii la nivelul şcolii |
octombrie – noiembrie 2022 |
Director |
|
|
|
Operarea datelor privind situaţia la învăţătură şi starea disciplinară a elevilor la sfărşitul semestrului I, II, la sfârşitul anului şcolar: SC1, SC3, SC34 |
Semestrul I, Semestrul II An scolar 2022-2023 |
Director |
Baza de Date SIIIR |
|
|
Întocmirea şi validarea la nivel de şcoală a dosarelor în vederea achiziţionării unui calculator în cadrul Programulului “Euro–200” |
Semestrul I, Semestrul II An scolar 2022-2023 |
Director |
Sisteme informatizate specific |
|
|
Actualizarea bazei de date privind elevii, personalul didactic(SIIIR). |
Semestrul I, Semestrul II An scolar 2022-2023 |
Director |
SIIIR |
|
|
Iniţierea unor activităţi de verificare a gradului de funcţionalitate a laboratoarului de informatică şi evaluarea necesarului de soft-uri educaţionale |
Semestrul I, Semestrul II An scolar 2022-2023 |
Director Coordonatorul CEAC |
|
|
|
Sprijinirea iniţiativelor prin flexibilitate şi deschidere spre nou |
Semestrul I, Semestrul II An scolar 2022-2023 |
Director Coordonatorul CEAC |
|
|
|
V.Parteneriate şi programe
|
Planificarea colaborării şcolii cu poliţia, pompierii, instituţii culturale, agenţi economici, ONG-uri furnizoare de educatie nonformala |
Sem. I An scolar 2022-2023 |
Director Coordonatorul CEAC |
Legislaţie specifică, protocoale |
|
Stabilirea şi utilizarea sistemului informaţional în toate sensurile, pe orizontală şi verticală |
Sem. I An scolar 2022-2023 |
Director |
Comunicare interinstituţională |
|
|
Identificarea nevoilor de educaţie ale comunităţii locale şi a posibilităţilor de satisfacere a acestora, realizarea proiectelor în parteneriat şcoală - comunitate în folosul ambelor părţi
|
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Profesorii diriginti |
Legislaţie, comunicare interinstituţională |
|
|
Colaborarea cu instituţiile centrale şi locale, asociaţii, organizaţii non-guvernamentale care activează în domeniul educaţional, al activităţilor educative extraşcolare şi extracurriculare
|
Conform calendarului propriu |
Director Coordonatoruleducativ |
Calendar activităţi |
|
|
Cresterea relevanţei ofertei de servicii educaţionale pentru toate categoriile de copii si elevi, prin asigurarea unei mai bune corelări cu nevoile locale, cu diversele situaţii si probleme ale comunităţii, cu nevoile si interesele individuale ale elevilor |
Conform calendarului propriu |
Director Responsabilii comisiilor de specialitate |
Calendar activităţi |
||
Colaborarea cu sindicatele în vederea respectării legislaţiei muncii |
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Director Coordonatorul de proiecte şi programe |
Legislaţie specifică |
||
VI.Resurse materiale
|
|||||
Evaluarea programelor şi proiectelor derulate pe tot parcursul desfăşurării lor |
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Director Membrii CEAC |
Legislaţia specifică, logistică |
|
|
Consilierea cadrelor didactice pentru elaborarea de proiecte în cadrul programelor sectoriale, părţi ale programului comunitar integrat de învăţare de-a lungul întregii vieţi. |
Sem. I + II, conform ofertei An scolar 2022-2023 |
Coordonatorul de proiecte şi programe |
Comunicare interinstituţională |
|
|
Participarea la activităţile extracurriculare înscrise în calendarul Ministerului Educaţiei pentru anul şcolar 2021-2022. |
Conform calendarului |
Coordonatorul de proicte şi programe |
Conform specificărilor M.E.. |
|
|
Colaborarea cu Primăria şi cu alte instituţii pentru finanţarea şi derularea proiectelor deja iniţiate, precum şi a celor noi |
Conform calendarului |
|
Logistică, Convenţii de parteneriat |
|
|
Creşterea relevanţei ofertei de servicii şi programe educţionale oferite de şcoală pentru toate categoriile de copii, elevi, tineri, adulţi, prin asigurarea unei mai bune corelări cu nevoile locale, cu diversele situaţii şi probleme ale comunităţii, cu nevoile şi interesele individuale ale acestora, cu cerinţele de pe piaţa muncii |
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Director Coordonatorul educativ Responsabilii comisiilor metodice |
Oferta de servicii şi programe educaţionale |
|
|
Organizarea şi participarea la întâlniri, mese rotunde etc. cu diverşi factori sociali interesaţi în stabilirea de parteneriate şi programe |
Sem. I + II An școlar 2022-2023 |
Director Coordonatorul educativ |
În funcţie de fiecare activitate în parte |
|
|
Identificarea nevoilor de formare pentru dezvoltarea profesională a angajaţilor unităţii de învăţământ, pentru dezvoltarea instituţională a şcolii şi pentru implementarea măsurilor de reformă ale ME |
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Coordonatorul de proiecte şi programe Responsabilul cu perfecţionarea |
Legislaţie, oferta de programe |
|
|
Evaluarea impactului programelor de formare continuă a cadrelor didactice asupra calităţii activităţii didactice realizate cu elevii |
Sem. I + II An scolar 2021-2022 |
Director Responsabilul CEAC |
Proceduri de evaluare
|
|
|
|
Devoltarea la cadrele didactice a cunoştinţelor, competenţelor şi atitudinilor, de natură să contribuie la realizarea unei societăţi democratice, bazată pe cunoaştere, în spaţiul european |
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Director Cadrele didactice |
Oferta de programe de perfecţionare |
|
Rezolvarea amiabilă a eventualelor conflicte între şcoală şi comunitate
|
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Director
|
Comunicare interinstituţională |
|
|
Asigurarea funcţionalităţii calculatoarelor din dotare. Achiziționarea unor laptopuri și a altor instrumente necesare desfășurării activității online |
Sem. I + II An scolar 1-2022-2023 |
Director |
Logistică |
|
|
Efectuarea analizei privind stadiul lucrărilor de reparaţii şi investiţii în unităţile de învăţământ din coordonare |
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Director
|
Logistică, situaţii, raportări |
|
|
Stabilirea necesarului privind asigurarea cu manuale şcolare |
Anual |
Director |
Legislaţia în domeniu |
|
|
Valorificarea, actualizarea şi exploatarea bazelor de date |
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Director |
Baze de date, logistică |
|
|
Asigurarea cu rechizite gratuite a tuturor elevilor ai căror părinţi au posibilităţi materiale reduse |
Sem. I + II An scolar 2022-2023 |
Director |
Logistică, legislaţia în domeniu |
|
DIRECTOR,
Prof. BUGA-SFINTEȘ VASILICĂ-EDMOND