PLAN MANAGERIAL

05.10.2022 12:42

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PLAN MANAGERIAL

AN ȘCOLAR
2022-2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CONTEXT LEGISLATIV

 

Legea educației naționale nr.1/2011, cu modificările și completările ulterioare

ORDIN nr. 4183 din 4 iulie 2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar , regulament intrat în vigoare la data de 1 septembrie 2022

ORDIN nr. 5.154 din 30 august 2021 pentru aprobarea Metodologiei-cadru de organizare și funcționare a consiliilor de administrație din unitățile de învățământ preuniversitar

  ORDIN nr. 4050 din 29 iunie 2021 pentru aprobarea Normelor metodologice privind efectuarea concediului de odihnă al personalului didactic de predare, de conducere, de îndrumare şi control şi al personalului de cercetare din învăţământul de stat

  ORDIN nr. 435/26 04 2021 pentru modificarea și completarea Metodologiei privind formarea continuă a personalului din învățământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.561/2011

ORDIN nr. 5561 din 7 octombrie 2011 pentru aprobarea Metodologiei privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar

ORDIN nr. 5447 din 31 august 2020 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar

OMEC Nr. 4135 / 2020 instrucţiuni de continuare a procesului de învăţare ORDIN Nr. 5.149/30 august 2021 privind organizarea şi desfăşurarea evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a, în anul şcolar 2021 - 2022

OMEC Nr. 4115 / 10. 04. 2020 privind aprobarea programelor pentru Evaluarea Naţională la clasa a VIII a

ORDIN 4247/13.05.2020 pentru modificarea şi completarea Metodologiei de evaluare anuală a activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar, aprobată prin ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 6.143/2011

ORDIN Nr. 5967/2020 din 6 noiembrie 2020 pentru aprobarea Metodologiei privind sistemul de acumulare, recunoaştere şi echivalare a creditelor profesionale transferabile

OMEC Nr. 4317 - pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului educației naționale nr. 4948/2019 privind organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat

OMEC Nr. 4220 / 769 / 2020 pentru stabilirea unor măsuri de prevenire şi combatere a îmbolnăvirilor cu sars cov 2 în unităţile instituţiile de învăţământ

  LEGEA EDUCAŢIEI NAŢIONALE nr.1/05.01.2011 cu modificările din 2020, respectiv LEGILE 184, 185, 186/2020

OUG Nr. 144/24. 08. 2020 LEGEA Nr. 221/2019

ORDIN 1281/23.12.2020 privind Regulamentul de inspecţie a unităţilor de învătământ preuniversitar

ORDIN nr. 974 din 2 iunie 2020 privind stabilirea criteriilor de evaluare a performanțelor profesionale individuale pentru personalul contractual și a fișei de evaluare a personalului de execuție și de conducere

ORDIN nr. 5554/2011 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Casei Corpului Didactic

OMECTS nr. 4390/7.06.2012 privind înfiinţarea Consiliului Naţional pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar

ORDIN COMUN MECTS - MMFPS nr. 4469/12.06.2012/nr. 1804/03.07.2012 privind aprobarea Metodologiei de utilizare a instrumentelor Europass şi Youthpass şi a Metodologiei-cadru cu privire la serviciile de consiliere şi orientare a carierei pe tot parcursul vieţii.

  ORDIN Nr. 4093/2017 din 19 iunie 2017 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.248/2011 privind aplicarea Programului "A doua şansă"

ORDIN nr. 5248 din 31 august 2011 privind aplicarea Programului A doua șansă”

ORDIN Nr. 4831/2018 din 30 august 2018 privind aprobarea Codului-cadru de etică al personalului didactic din învăţământul preuniversitar

ORDIN nr. 5484 din 29 septembrie 2011 pentru aprobarea Metodologiei privind recunoaşterea şi echivalarea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal de către cadrele didactice care ocupă funcţii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, învăţători/învăţătoare, maistru instructor, antrenor, în vederea ocupării funcţiei didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, profesor pentru învăţământul primar, profesor de instruire practică, respectiv profesor-antrenor în cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor

  Ordonanţa de urgenţă nr. 49/2014 privind instituirea unor măsuri în domeniul educaţiei, cercetării ştiinţifice şi pentru modificarea unor acte normative

ORDIN nr. 5485 din 29 septembrie 2011 pentru aprobarea Metodologiei privind constituirea corpului profesorilor mentori pentru coordonarea efectuării stagiului practic în vederea ocupării unei funcţii didactice

ORDIN nr. 5553/2011 - Metodologia privind echivalarea pe baza ECTS/SECT a învăţământului universitar de scurtă durată, realizat prin colegiul cu durata de 3 ani sau institutul pedagogic cu durată de 3 ani, cu ciclul I de studii universitare de licenţă, pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar

ORDIN nr. 5561 din 7 octombrie 2011 pentru aprobarea Metodologiei privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar

ORDIN Nr. 3844/2016 din 24 mai 2016 pentru aprobarea Regulamentului privind regimul actelor de studii şi al documentelor şcolare gestionate de unităţile de învăţământ preuniversitar

ORDIN nr. 5567 din 7 octombrie 2011 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor care oferă activitate extraşcolară

Ordinul MECS nr. 4624/2015 - modificarea anexei nr. 1 la Regulamentul unitatilor care ofera activitate extrascolara

Strategia MECT cu privire la reducerea fenomenului de violenţă în unităţile de învăţământ preuniversitar, aprobată prin O.M.Ed.C.T. nr. 1409/2007 şi Legea 29/2010 de modificare a Legii 35/2007

ORDIN nr. 4.343/2020 din 27 mai 2020 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. 7 alin. (1^1), art. 56^1 şi ale pct. 6^1 din anexa la Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, privind violenţa psihologică - bullying

 

 

 

 

 

Pornind de la prioritatile politicii educationale ale M.E.

  • Calitate
  • Descentralizare
  • Performanță
  • Eficiență
  • Standarde europene
  • Accesibilitatea la educație
  • Învătare continuă
  • Oferte educaționale
  • Resurse umane calificate
  • Responsabilitate

 

Şcoala Gimnazială Căneşti fundamentează si aplică politica educatională a ME privind învațamântul preuniversitar. De aceea, Şcoala Gimnazială Căneşti si-a stabilit obiectivele pentru anul scolar 2022-2023 în concordanță cu prioritățile si strategia I.S.J , care decurg din priorităţile şi strategia Ministerului Educației pentru perioada 2022-2023, privind asigurarea calității si a accesului la educație, a compatibilizării cu cerințele de educație si formare profesională existente în Uniunea Europeana.

 

 

MISIUNEA

 

Toți actorii spațiului educațional de la Scoala Gimnazială Cănești îsi canalizează eforturile pentru:

 

  • Dezvoltarea educaţiei şi formării permanente, în sensul promovării unui învăţământ modern, deschis şi flexibil, capabil să asigure accesul la toate nivelurile şi formele de învăţământ, din perspectiva formării abilităţilor şi competenţelor pentru realizarea succesului personal şi profesional, în contextul actual de stat membru al  Uniunii Europeane.
  • facilitarea comunicării între administraţia locală şi unitatea  şcolară si promovarea unui dialog permanent, deschis şi flexibil între partenerii sociali şi educaţionali.
  • asigurarea aplicarii şi respectarii prevederilor legislaţiei şcolare şi legislaţiei muncii.
  • promovarea unui învăţământ deschis şi flexibil, capabil să asigure formarea abilităţilor şi competenţelor pentru realizarea succesului personal şi profesional, în contextul social actual.
  • dezvoltarea interesului pentru educaţia şi formarea permanentă printr-un învăţământ axat nu numai pe nevoile limitate ale unei profesiuni, ci şi pe disponibilitatea continuă pentru cunoaştere şi acţiune.

 

 

VIZIUNEA

 

Şcoala Gimnazială Cănesti este  o  şcoală în slujba comunităţii având capacitatea de a funcţiona ca o structură eficientă  şi  echitabilă pentru toate categoriile de copii şi de  a asigura progresul  tuturor elevilor săi, astfel încât "mâine să fie mai buni ca azi"... Construim viitorul copiilor prin iubire, respect şi responsabilitate pentru ca aceştia să devină cetăţeni ai lumii dornici de a învăţa toata viaţa

Pentru elaborarea planului managerial si a programului operațional pentru anul școlar 2022-2023, s-a realizat analiza SWOT, în funcție de care şcoala noastră îsi propune sa dezvolte punctele tari si să diminueze ponderea punctelor slabe, venind in întâmpinarea oportunităților oferite de mediul extern, creând  rezistența la amenințări.

 

 

Analiza Swot

 

MEDIUL INTERN

 

Puncte tari:

 

  • Existența în unitatea şcolară cu personalitate juridică a tehnologiei  utilizată în activitățile educative și administrative. Toți elevii școlii au primit tablete gratuite cu abonament pe doi ani. Toți profesorii au primit laptopuri
  • Încadrare foarte buna:
  • 6 cadre didactice titulare din care: 6 cadre didactice cu gradul I
  •  Două  cadre didactice calificate  (gradul II/debutant )
  • Existenţa unor parteneriate in derulare:  cu Cabinetul medical, cu Biserica, cu Poliția,   cu alte instituții de învățământ etc.
  • Existența unui acord încheiat cu Primăria Cănești pentru folosirea gratuită a bazei sportive din localitate.
  • Cadre didactice participante la cursuri de formare efectuate prin Casa Corpului Didactic Buzău și alți furnizori acreditați .
  • Existenţa cabinetului de informatică dotat cu zece calculatoare, două laptopuri, tablă inteligentă și retroproiector.
  • Preocuparea conducerii unităţii şcolare pentru dezvoltarea bazei materiale .
  • Exploatarea eficientă a resursei de timp în respectarea programelor, în pregătirea suplimentară a elevilor la disciplinele de examen.
  • Implicarea în actul decizional a tuturor cadrelor didactice.
  • Elevii  sunt  capabili  să-şi  însuşească  cunoştinţele  şi  abilităţile  necesare  propriei  formări.
  • Frecvenţa  la  cursuri  a  elevilor  este  foarte  bună (conform statisticilor privind anii școlari precedenți).
  • Nu se înregistrează  abandon şcolar.
  • Toate  cadrele  didactice  dovedesc  o  bună  pregătire  profesională  şi  manifestă  interes  pentru  formarea  continuă  şi  perfecţionare.
  • În  colectivul  didactic  s-au  stabilit  relaţii  de  colaborare  şi  cooperare, toate  cadrele  didactice  sunt  bine  integrate  şi  manifestă  ataşament faţă  de  şcoala  noastră.
  • Cei mai mulţi profesori  au  continuitate  pe  post.
  • Clădirea  şcolii, deşi  veche, este  bine  întreţinută, cu  săli  suficiente  şi  spaţioase, ceea ce contribuie la desfășurarea activității în condiții de siguranță sanitară.
  • Toate unităţile şcolare din coordonare au  autorizaţie sanitară de funcţionare.
  • Sălile  de  clasă  sunt  dotate  cu  mobilier  modular  şi  material  didactic  adecvat.
  • Şcoala  asigură  ambianţa, confortul  şi  securitatea  necesare  desfăşurării  activităţii  şcolare in conditii optime.
  • În condiții de forță majoră, activitățile se pot desfășura online, elevii primind tablete gratuite, iar profesorii laptopuri
  • Reabilitarea totală a școlii este prevăzută într-un program guvernamental
  • Școala Primară Negoșina își desfășoară activitatea într-o clădire nouă

 

 

PUNCTE SLABE

 

  • Supraîncarcarea fisei postului a personalului de conducere, îndrumare si control si  a cadrelor didactice.
  • Fluctuația calităţii mediului educaţional, masurata prin rezultatele obtinute la  evaluarea nationala: 2 elevi (din 2) au promovat în anul școlar 2021/2022; toți cei 4 elevi au promovat anul școlar 2020-2021 și urmează cursurile liceale/profesionale, 4 elevi promovați (din 5; unul nu s-a prezentat) în anul școlar 2019-2020, 4 elevi promovați din 5 în anul școlar 2018-2019, 3 elevi promovați (din 5) în anul școlar 2017-2018, 4 elevi promovați (din 4)  în anul școlar 2016-2017, 0 elevi promovați (din 0) în anul școlar 2015-2016 și 5 elevi promovați (din 14) în anul școlar 2014-2015 .
  • Insuficienta implicare a părinţilor in viata şcolii si reticenta acestora manifestată la derularea unor programe sau activitati.
  • Scăderea demografică
  • Slaba  motivaţie  pentru  învăţare din cauza  situatiei economico-finaciare precare a familiilor
  • Planificarea inadecvată a resursei de timp.
  • Fluctuația semnalului pentru Internet în funcție de locurile unde sunt situate locuințele elevilor 

 

 

MEDIUL EXTERN

 

OPORTUNITĂȚI

 

  • Legislația școlară in vigoare.
  • Recunoasterea gradelor didactice în cazul obținerii unei alte specializari sau functii didactice.
  • Existenta proiectelor și programelor europene, inclusiv cele de tip POSDRU, pentru dezvoltarea în carieră.
  • Disponibilitatea institutiilor de învațamânt superior pentru formarea continuă a cadrelor didactice.
  • Colaborarea cu administraţia locală , cu alte instituţii partenere
  • Deschiderea ISJ-Buzău pentru sprijinirea școlilor din zonele defavorizate pentru ca toți elevii să aibă acces la educație
  • Programele  naţionale  şi  locale  de  dotare  a  şcolilor  cu  mobilier  şi  material  didactic .
  • Amenajarea laboratorului de informatică (conectat la Internet).
  • Administraţia  locală deschisă  la  problemele  şcolii.
  • Dotarea unităţilor şcolare cu mobilier, material sportiv, cărţi pentru biblioteca şcolară prin  programe naţionale şi locale, prin donații și sponsorizări.
  • Creşterea interesului unor părinţi faţă de problemele şcolii, manifestarea dorinţei de a se implica în rezolvarea acestora.
  • Creşterea încrederii părinţilor în oferta educaţională a şcolii.
  • Susţinerea comunităţii locale în ceea ce priveşte demersurile şcolii de a fi menţinută ca unitate independentă (cu personalitate juridică ).
  • Existența microbuzelor şcolare, care-i scutesc pe cei mai mulţi dintre elevii şcolii de parcurgerea pe jos a unor distanţe foarte mari între casă şi şcoală

 

AMENINȚĂRI

 

  • Inerția, rutina susținută de slaba motivare a unor cadre didactice pentru atingerea standardului profesional optim.
  • Interesul si implicarea scăzuta a părinților în cunoașterea si rezolvarea problemelor școlii.
  • Insuficienţa fondurilor alocate pentru unităţile şcolare de către Consiliul local.
  • Lipsa agenţilor economici în zonă.
  • Subdezvoltarea  economică  a  localităţii.
  • Resursele  economice  foarte  reduse  ale  familiilor  elevilor.
  • Populaţia  îmbătrânită  şi  cu  un  nivel  de  educaţie  scăzut.
  • Porţiunea mare de şosea neasfaltată, care descurajează naveta cadrelor didactice.
  • Numărul  mare  de  familii  dezorganizate, cu  probleme  sociale  deosebite, cu  carenţe  educative.
  • Sporul de zonă foarte mic, care nu motivează cadrele didactice navetiste să rămână pe post mai mulţi ani.
  • Condiţiile grele de navetă ale cadrelor didactice (microbuze care nu oferă confortul necesar în condiţii de iarnă,  drum cu foarte multe porţiuni cu risc crescut de alunecare a terenului, o mare porţiune de şosea neasfaltată, numeroase pante care în condiţii de iarnă fac ca drumul să nu poată fi parcurs de mijlocele de transport ).
  • Scăderea populaţiei şcolare, cu implicaţii asupra  efectivelor scolare.
  • Degradarea/uzura morală a spaţiilor şcolare.

 

Constientizând faptul ca îmbunatațirea calitații educației este un proces continuu care presupune evaluare, analiză si acțiune corectiva din partea furnizorilor de educație, bazata pe selectarea si adaptarea celor mai potrivite proceduri, precum si pe alegerea si aplicarea celor mai relevante standarde de referință, Şcoala Gimnazială Căneşti îsi propune o serie de actiuni in cadrul programelor si proiectelor naționale, menite să compatibilizeze oferta educaţională proprie  cu exigențele unui sistem modern de evaluare a cunostintelor si competențelor elevilor la examene nationale, la concursuri si olimpiade.

Prioritatea demersurilor educationale se va concentra pe îmbunatațirea actului educational, față în față sau online, astfel încât elevii si comunitatea sa devină într-adevăr beneficiarii eforturilor umane si financiare coordonate de instituțiile abilitate si responsabile.

Şcoala Gimnazială Căneşti își proiectează activitatea, în conformitate cu obiectivele strategice ale I.S.J şi ale ME, pe următoarele direcții strategice:

  1. Asigurarea calitații educației si compatibilizarea sistemului național de învațământ cu sistemul european de educație si formare profesională.
  2. Asigurarea egalității de șanse si sporirea accesului la educație.
  3. Descentralizarea si creșterea gradului de autonomie a sistemului educativ, la nivelul unităților/ instituțiilor de învățământ.
  4. Stimularea educației permanente.
  5. Reforma educației timpurii.
  6. Creșterea capacitații institutionale, pentru elaborarea si gestionarea proiectelor, pentru  promovarea valorilor:
    • legalitate, imparțialitate, obiectivitate
    • transparență
    • responsabilitate
    • orientare către elev, profesori, comunitate.

 

Plan   managerial

 

 

OBIECTIVE

 

 

  • Asigurarea calităţii educaţiei prin oferirea programelor educationale care să satisfacă aşteptările beneficiarilor, precum şi standardele de calitate.
  • Implementarea curriculum-ului naţional la nivelul unităţii de învăţământ, al fiecărei catedre, al fiecărui cadru didactic şi asigurarea corelaţiei dintre acesta şi curriculum-ul local.
  • Cunoaşterea şi aplicarea documentelor de politică educaţională şi a finalităţilor pe niveluri de şcolarizare în cadrul tuturor unităţilor de învăţământ din comună, urmărind modificările legislative recente.
  • Personalizarea ofertei educaţionale la nivel instituţional.
  • Stabilirea ofertei curriculare în unităţile de invăţământ în funcţie de nevoile specifice comunităţii.    
  • Aplicarea de norme, proceduri, metode de evaluare a competenţelor/obiectivelor de referinţă şi a conţinuturilor vizate de curricula şcolară.
  • Colaborarea dintre şcoală, I.S.J. si comunitatea locală.
  • Aplicarea de norme, proceduri, metode de evaluarea competenţelor specifice şi a conţinuturilor vizate de curricula şcolară.
  • Monitorizarea grupelor cu elevi capabili de performanţă si a celor cu deficiențe în învațare.
  • Analiza criteriilor folosite de unitatea şcolară la stabilirea curriculum-ului şi relaţia dintre curriculum-ul naţional şi cel local.
  • Analiza strategiilor de evaluare şi a concordanţei între evaluările elevilor și cerinţele curriculum-ului national.
  • Îmbunătăţirea calităţii predării-învăţării-evaluării astfel încât să se asigure şanse egale pentru toti elevii, atingerea standardelor curriculare de performanţă, pregătirea elevilor pentru o societate în schimbare.
  • Îmbunătăţirea tehnicilor de evaluare şi a metodelor de examinare a performanţelor şcolare.
  • Evaluarea ofertei educaţionale şi a performanţei educaţionale pe baza criteriilor de monitorizare şi evaluare şi/sau a indicatorilor de performanţă stabiliţi prin  proiectul de dezvoltare a şcolii.

 

 

 

Domeniul  

Activităţi

Resurse de timp

Resurse umane

Resurse materiale/

Monitorizare

 

1

2

3

4

5

 

I.Curriculum

Întocmirea rapoartului de evaluare pentru anul şcolar precedent.

Întocmirea raportului privind activitatea desfăşurată în anul şcolar 2021-2022. Elaborarea documentelor de proiectare şi organizare a activităţii de învăţământ pentru anul şcolar 2022 – 2023

Octombrie 2022

Director

Coordonatorul de proiecte şi programe educative

Membrii CEAC

Raportări, date statistice colectate anterior

 

Întocmirea planului  managerial

Octombrie 2022

Director

 

Planul managerial al I.S.J.

 

Elaborarea graficului şi a tematicii Consiliului de administraţie şi a Consiliului profesoral

Septembrie  2022

Director

Date statistice, documente oficiale

 

Actualizarea Regulamentului Intern al şcolii

Septembrie 2022

Director

Membrii CEAC

Coordonatorul de proiecte şi programe educative

 

Regulamentul intern din anul precedent

 

Proiectarea asistenţelor directorului la ore şi întocmirea graficului de asistenţe la ore ale acestuia

Septembrie 2022

Director

Orarul şcolii

 

Constituirea comisiilor metodice la nivelul unităţii şcolare

Septembrie 2022

Director

Coordonator CEAC

Regulamente,

programe şcolare

 

Eficientizarea monitorizării şi a evaluării prin elaborarea şi respectarea Planului de măsuri

Septembrie 2022 – Iunie 2023

Director

Membrii C.E.A.C

Note de

control

Plan de măsuri

 

Elaborarea şi derularea activităţilor din Calendarul activităţilor educative şi extraşcolare

Septembrie 2022 – Iunie 2023

Coordonatorul de proiecte şi programe educative

Calendarul activităţilor la nivelul şcolii

 

 

Organizarea simularilor pentru evaluarea naţionala -elevii clasei a  VIII-a

 

Organizarea evaluării naţionale pentru elevii clasei a  VIII-a

Semestrial

Conform planificării

Director

Cadrele didactice

Metodologii, programe, logistică

 

Organizarea concursurilor şcolare la nivelul unităţii şcolare

 

Conform calendarului

Director

Cadrele didactice.

Metodologii, programe, logistică

 

Asigurarea necesarului de manuale şcolare

 

Septembrie 2022

Director

Logistică, manuale alternative

 

Asigurarea aplicării corecte a documentelor curriculare naţionale la toate nivelele de învăţământ

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Director

Planuri cadru, programe şcolare

 

Monitorizarea aplicării criteriilor de notare unice la toate disciplinele din trunchiul comun – clasa a VIII-a

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Director

Membrii C.E.A.C

Standarde, metodologii

 

Verificarea modului de utilizare a laboratorului de informatică .

Conform planificării

Director

Coordonatorul educativ

Lecţii online

 

Îndrumarea şi coordonarea elaborării CDŞ pentru clasele primare şi gimnaziale

Sem. I

An scolar 2022-2023

Director

Comisia pentru Curriculum

Documente oficiale

 

Elaborarea planului de măsuri în vederea remedierii deficienţelor constatate şi urmărirea aplicării acestuia

Conform graficelor

Director

Membrii C.E.A.C

Procese verbale, note de control

 

Monitorizarea şi valorificarea rezultatelor elevilor la evaluările predictive

Octombrie 2022

Responsabilii comisiilor de specialitate

Portofoliul profesorului

 

Activităţi de control şi îndrumare pentru verificarea aplicării integrale şi corecte a planului cadru elaborat şi aprobat de M.E

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Director

Membrii C.E.A.C

Metodologii, plan cadru

 

Urmărirea asigurării calităţii educaţiei, a modului în care se realizează atribuţiile manageriale la nivelul colectivelor metodice şi ale fiecărui cadru didactic în parte:

 - controlul parcurgerii ritmice a materiei;

 - analiza obiectivă a nivelului de pregătire a elevilor, cu măsuri concrete de ameliorare a situaţiilor necorespunzătoare;

 - controlul evaluării continue şi corecte a elevilor;

 - desfăşurarea lucrărilor semestriale

Conform graficelor

 

Director

Membrii C.E.A.C

Documente şcolare,

procese verbale

 

Elaborarea în cadrul comisiilor de specialitate a unor proiecte de lecţie–model, care să vină în sprijinul cadrelor didactice debutante

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Responsabilii comisiilor de specialitate

Ghiduri metodice

 

Organizarea unui grup – nucleu de cadre didactice cu abilităţi în folosirea calculatorului şi a programului AEL, pentru a acorda sprijin cadrelor didactice în acest domeniu.

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Director

Laboratorul de informatică

 

Acordarea de consultanţă în probleme de proiectare curriculară, evitând abordările strict formale

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Responsabilii comisiilor de specialitate

Materiale CNC

 

 

Asigurarea unui climat de muncă eficient în folosul copiilor, beneficiarii sistemului educaţional

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Director

Coordonatorul educativ

Cadrele didactice

Baza materială

 

Sprijinirea iniţiativelor cadrelor didactice şi aplanarea eventualelor conflicte de interes între cadre didactice, cadre didcatice-elevi, cadre didactice-parinti

 

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Director

Coordonatorul educativ

Responsabilii comisiilor de specialitate

Baza materială

 

II. Managementul şcolar

Refacerea organigramei şcolii

 

Sem. I

An scolar 2022-2023

Director

Standarde specifice

 

 

Întocmirea planului de şcolarizare pe niveluri de învăţământ

 

Conform graficului M.E..

Director

Legislaţia în vigoare

 

Informarea  cadrelor didactice cu privire la aplicarea noului mod de finanţare şi introducerea unor norme de evaluare noi

Sem. I

An scolar 2022-2023

Director

Norme metodologice

 

Stabilirea misiunii şi finalităţii specifice unităţii noastre şcolare ca urmare a unei analize (de tip SWOT sau PESTE)

Anual

Director

Metodologii, analize

 

Monitorizarea aplicării Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar

Noiembrie 2022

Director

Documente oficiale  ale M.E..

 

Actualizarea Regulamentului intern

Ianuarie 2022

Director

Membrii C.A.

Reglementări legale şi specifice

 

Asigurarea cunoaşterii şi aplicării Ordonanţei de urgenţă privind asigurarea calităţii educaţiei

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Director

Documente oficiale  ale M.E.C.

 

Stabilirea unor standarde de performanţă specifice la nivelul unităţii de învăţământ, atât în ceea ce priveşte activitatea didactică, cât şi pentru elevi

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Director

Logistică

 

Elaborarea unor metode specifice şcolii pentru evaluare, auto-evaluare şi monitorizare, pentru asigurarea standardelor naţionale existente şi asigurarea calităţii educaţiei

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Director

Logistică, standarde M.E.C

 

Asigurarea menţinerii condiţiilor igienico-sanitare în unitate

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Director

Cadrele didactice

Reglementări legale

 

Valorificarea rezultatelor inspecţiilor şcolare, controalelor sanitare, a celor efectuate de poliţie sau pompieri şi stabilirea de măsuri de remediere a eventualelor deficienţe de la nivelul şcolii

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Director

Cadrele didactice

Reglementări legale

 

Asigurarea respectării stricte a legalităţii la nivelul tuturor unităţilor şcolare coordonate

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Director

Cadrele didactice

Reglementări legale

 

Stimularea cadrelor didactice cu o activitate profesională şi educativă deosebită prin recomandarea acestora pentru implicarea în diferite activităţi şi premierea la nivelul unităţii şcolare

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Director

Reglementări legale

 

Recompensarea prin salarii / gradaţii de merit a personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic

Conform calendarului

Director

Reglementări legale în vigoare

 

Asigurarea prelucrării actelor normative la nivelul unităţii şcolare

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Director

Reglementări legale

 

Valorificarea rezultatelor evaluărilor prin elaborarea unor strategii adecvate dezvoltării unităţii şcolare

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Director

Rapoarte

 

Sprijinirea cadrelor didactice de specialitate pentru susţinerea examenelor de perfecţionare şi de obţinere a gradelor didactice

Conform graficelor

Director

Logistică, cererile candidaţilor

 

Promovarea colaborării în cadrul comisiilor metodice, valorizarea comunicarii eficiente in vederea progresului elevilor

Pe parcursul activităţilor

Responsabilii comisiilor metodice

Metodologii

 

 

III. Resurse umane

 

 

 

III. Resurse umane. Formare. Perfecţionare

 

 

 

Constituirea comisiei pentru evaluare şi asigurarea calităţii şi elaborarea instrumentelor de evaluare internă

Sem. I

An scolar 2022-2023

Director

Logistică, legislaţie,

 

Proiectarea activităţii de formare continua periodică odată la 5 ani a cadrelor didactice

Sem I

An scolar 2022-2023

Director

Responsabilul cu perfecţionarea

Logistică, legislaţie

 

Constituirea comisiilor de specialitate

Sem. I

An scolar 2022-2023

Director

Regulamente

 

Monitorizarea desfăşurării activităţilor de specialitate conform graficelor stabilite

Permanent

Responsabilii comisiilor de specialitate

Graficele afişate

 

Realizarea unor întâlniri - ateliere, dezbateri, seminare – cu responsabilul cu formarea continuă, cu responsabilii comisiilor de specialitate şi cadrele didactice

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Director

Grafice de acţiuni, logistică

 

Abilitarea cadrelor didactice cu competenţe necesare elaborării de auxiliare curriculare: fişe de lucru, teste de evaluare, teme croscurriculare şi transcurriculare

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Director

Responsabilii comisiilor de specialitate

Logistică, legislaţie

 

Stimularea cadrelor didactice pentru a participa la programe de perfecţionare şi dezvoltare profesională organizate de Ministerul Educaţiei  și Cercetării de către Casa Corpului Didactic, ale instituţiilor de învăţământ superior şi preuniversitare, ale centrelor de formare continua

Sem. I + II, conform ofertei

An scolar 2021-2022

Director

Oferta de formare

 

Stimularea şi consilierea cadrelor didactice pentru a participa la programe de conversie profesională (IDD, cursuri postuniversitare etc.)

Sem. I + II, conform ofertei

An scolar 2022-2023

Director

 

Comunicare interinstituţională

 

Asigurarea cunoaşterii în rândul cadrelor didactice a reglementărilor în vigoare privind cariera didactică şi etapele formării profesionale: stagiatură, definitivat, grad II, grad I, doctorat, perfecţionare periodică obligatorie, evoluţie în cariera, recunoaşterea gradelor didactice

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Director

Norme legale,

programe oficiale

 

Rezolvarea cu abilitate şi discreţie a diferitelor situaţii conflictuale care pot apărea între cadrele didactice, între profesorii de specialitate şi conducerea unităţiir şcolare sau între elevi şi profesori, pentru asigurarea unui climat de lucru eficient

 

 

 

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

 

Director

 

Comunicare

Intrainstituţi onală

 

 IV. Normare. Salarizare Evidenţă informatizată

Întocmirea statului de personal

Octombrie 2022

Director

Plan şcolariz., baza de date, logistică

 

Fundamentarea cheltuielilor pentru anul 2022

Octombrie 2022

Director

Baza de date, logistic

 

 Operarea datelor privind situaţia statistică la nivelul unităţiiide învăţământ

Semestrul I

An scolar 2022-2023

 Director

SIIIR

 

Întocmirea Situaţiei Statistice la Început de An Şcolar (SSIAS) privind încadrarea cu personal didactic, auxiliar şi nedidactic, efective de elevi, etc

septembrie – octombrie

2022

 Director

Aplicatia informatizata SSIAS

 

Operarea  statului de funcţii la nivelul şcolii

octombrie – noiembrie 2022

 Director

 

 

Operarea datelor privind situaţia la învăţătură şi starea disciplinară a elevilor la sfărşitul semestrului I, II, la sfârşitul anului şcolar: SC1, SC3, SC34

Semestrul I, Semestrul II

An scolar 2022-2023

 Director

Baza de Date SIIIR

 

Întocmirea şi validarea la nivel de şcoală a dosarelor în vederea achiziţionării unui calculator în cadrul  Programulului “Euro–200”

Semestrul I, Semestrul II

An scolar 2022-2023

Director

Sisteme informatizate specific

 

Actualizarea  bazei de date privind elevii, personalul didactic(SIIIR).

Semestrul I, Semestrul II

An scolar 2022-2023

Director

SIIIR

 

Iniţierea unor activităţi de verificare a gradului de funcţionalitate a laboratoarului de informatică şi evaluarea necesarului de soft-uri educaţionale

Semestrul I, Semestrul II

An scolar 2022-2023

Director

Coordonatorul CEAC

 

 

Sprijinirea iniţiativelor prin flexibilitate şi deschidere spre nou

Semestrul I, Semestrul II

An scolar 2022-2023

Director

Coordonatorul CEAC

 

 

V.Parteneriate şi programe

 

Planificarea colaborării şcolii cu poliţia, pompierii, instituţii culturale, agenţi economici, ONG-uri furnizoare de educatie nonformala

Sem. I

An scolar 2022-2023

Director

Coordonatorul CEAC

Legislaţie specifică, protocoale

 

Stabilirea şi utilizarea sistemului informaţional în toate sensurile, pe orizontală şi verticală

Sem. I

An scolar 2022-2023

Director

Comunicare interinstituţională

 

Identificarea nevoilor de educaţie ale comunităţii locale şi a posibilităţilor de satisfacere a acestora, realizarea proiectelor în parteneriat şcoală - comunitate în folosul ambelor părţi

 

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Profesorii diriginti

Legislaţie, comunicare interinstituţională

 

Colaborarea cu instituţiile centrale şi locale, asociaţii, organizaţii non-guvernamentale care activează în domeniul educaţional, al  activităţilor  educative  extraşcolare şi extracurriculare

 

Conform calendarului

propriu

Director

Coordonatoruleducativ

Calendar activităţi

 

Cresterea relevanţei ofertei de servicii educaţionale pentru toate categoriile de copii si elevi, prin asigurarea unei mai bune corelări cu nevoile locale, cu diversele situaţii si probleme ale comunităţii, cu nevoile si interesele individuale ale elevilor

Conform calendarului

propriu

Director

Responsabilii comisiilor de specialitate

Calendar activităţi

 

Colaborarea cu sindicatele în vederea respectării legislaţiei muncii

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Director

Coordonatorul de proiecte şi programe

Legislaţie specifică

 

VI.Resurse materiale

 

 

Evaluarea programelor şi proiectelor derulate pe tot parcursul desfăşurării lor

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Director

Membrii CEAC

Legislaţia specifică, logistică

 

 Consilierea cadrelor didactice pentru elaborarea  de proiecte în cadrul programelor  sectoriale, părţi ale   programului comunitar integrat de învăţare de-a lungul întregii vieţi.

Sem. I + II, conform ofertei

An scolar 2022-2023

Coordonatorul de proiecte şi programe

Comunicare interinstituţională

 

Participarea la activităţile extracurriculare înscrise în calendarul Ministerului Educaţiei pentru anul şcolar 2021-2022.

Conform calendarului

Coordonatorul de proicte şi programe

Conform specificărilor M.E..

 

Colaborarea cu Primăria şi cu alte instituţii  pentru finanţarea şi derularea proiectelor deja iniţiate, precum şi a celor noi

Conform calendarului

 

Logistică, Convenţii de parteneriat

 

Creşterea relevanţei  ofertei de servicii şi programe educţionale oferite de şcoală pentru toate categoriile de copii, elevi, tineri, adulţi, prin asigurarea unei mai bune corelări cu nevoile locale, cu diversele situaţii şi probleme ale comunităţii, cu nevoile şi interesele individuale ale acestora, cu cerinţele de pe piaţa muncii

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Director

Coordonatorul educativ

Responsabilii comisiilor metodice

Oferta de servicii şi programe educaţionale

 

Organizarea şi participarea la întâlniri, mese rotunde etc. cu diverşi factori sociali interesaţi în stabilirea de parteneriate şi programe

Sem. I + II

An școlar 2022-2023

Director

Coordonatorul educativ

În funcţie de fiecare activitate în parte

 

Identificarea nevoilor de formare pentru dezvoltarea profesională a angajaţilor unităţii  de învăţământ, pentru dezvoltarea instituţională a şcolii şi pentru implementarea măsurilor de reformă ale ME

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Coordonatorul de proiecte şi programe

Responsabilul cu perfecţionarea

Legislaţie, oferta de programe

 

Evaluarea impactului programelor de formare continuă a cadrelor didactice asupra calităţii activităţii didactice realizate cu elevii

Sem. I + II

An scolar 2021-2022

Director

Responsabilul CEAC

Proceduri de evaluare

 

 

 

Devoltarea la cadrele didactice a cunoştinţelor, competenţelor şi atitudinilor, de natură să contribuie la realizarea unei societăţi democratice, bazată pe cunoaştere, în spaţiul european

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Director

Cadrele didactice

Oferta de programe de perfecţionare

 

Rezolvarea amiabilă a eventualelor conflicte între şcoală şi comunitate

 

 

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Director

 

Comunicare interinstituţională

 

Asigurarea funcţionalităţii calculatoarelor din dotare. Achiziționarea unor laptopuri și a altor instrumente necesare desfășurării activității online

Sem. I + II

An scolar 1-2022-2023

Director

Logistică

 

Efectuarea analizei privind stadiul lucrărilor de reparaţii şi investiţii în unităţile de învăţământ din coordonare

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Director

 

Logistică, situaţii, raportări

 

Stabilirea necesarului privind asigurarea cu manuale şcolare

Anual

Director

Legislaţia în domeniu

 

Valorificarea, actualizarea şi exploatarea bazelor de date

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Director

Baze de date, logistică

 

Asigurarea cu rechizite gratuite a tuturor elevilor ai căror părinţi au posibilităţi materiale reduse

Sem. I + II

An scolar 2022-2023

Director

Logistică, legislaţia în domeniu

 

 

 

 

DIRECTOR,

Prof. BUGA-SFINTEȘ VASILICĂ-EDMOND